lördag 21 januari 2012

Det är lättare att vara lycklig om man är glad!

Idag är det inte svårt att vara lycklig kan jag meddela!!! inte för mig iallafall!!! Vaknade utsövd och nöjd (men hade självklart kunnat sova ett tag till) imorse, hemma i mitt rum, under det stora, supertjocka täcket... så gott så! En kopp kaffe med mamma och pappa och sedan iväg till gymmet.

Så roligt att mötas av deltagare man inte sett på några veckor, eller ännu längre... lite hjärtat i halsgropen när en långväga vän först inte får ut någon passbiljett... han hade fått ta min cykel och så hade jag fått stå bredvid och viftat och haft mig isåfall... men han fick en plats! Phu! Idag var det en sån där dag då allt var och kändes perfekt!! Stämningen, koncentrationen, laddningen, energin... ALLT var perfekt, fast ändå inte för mitt styre gled framåt hela tiden och stereon levde sitt egna liv en smula... men ändå, jag utbrister sällan "jag älskar er!!!" på mina pass... det kan ha hänt någon gång tidigare, men det är inte något jag slösar med liksom. Men idag var det så grymt!!!

Och sedan när jag kommer ut från gymmet så snöar det!!! DET SNÖAR!!! Jag känner mig som ett barn! Traskade bort till bilen i uggs, träningsbyxor som slutar under knäna och min stora parkas och var så glad!!! De jag mötte frös nog lite vid blotta åsynen av mina bara vader, men det bjuder jag på! Det snöar ta mig tusan!!! Äntligen, som jag har längtat!!!

Gissar att de inte hinner spåra på Lysegården till imorgon bitti... men det hade varit kul! Då hade jag kunnat åka lite skidor innan vi ska hämta auktionsfynd i Trestad, farmor, farfar och jag.

Yeeeeaaaajjjj!!! Det snöar!!!


8 kommentarer:

  1. Du är alltid lika inspirerande. Kram i massor.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående och idag verkade du gladare än nånsin :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir glad av er! Det är inte svårare än så!! =)
      kram kram kram

      Radera
  3. Härligt Nina! Ut och lek i snön nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp!!! Snart så ska det ge sig ut!

      kram kram kram

      Radera
  4. Å så blir jag glad av att läsa hur glad du blivit:D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!