tisdag 17 januari 2012

har du tänkt på en sak???


Klart du har!! Du är ju en intelligent, tänkande människa!  Förnuftig så in i bänken och snygg också!!!

Jag försöker också ibland förtydliga att även jag tänker... ibland går det bra... ibland går det mindre bra... man får vara glad för det lilla liksom! Och är man bara tillräkligt ironisk resten av tiden så funkar det oftast bra det med!

Idag, när jag ägnat mig lite åt det där... att tänka... så fastnade blicken utanför fönstret... i Göteborg... eller GBG som en viss, stor, vacker poet skulle sagt, är det idag dimmigt och alldeles mjölkvitt ute... och jag som då samtidigt längtar efter snö kunde ju inte låta bli att snurra bort i tanken och fundera på om det ändå inte är så att det där vita i luften är snö... fast i en väldigt, väldigt porös och finkornig form... och om man bara drog på tyngdlagen en smula till, liksom vred på reglaget så det blev lite mer tyngdlag, fast inte såpass att man blev tyngre själv, så kanske "snön" i den formen den är nu, kunde tänka sig att lägga sig som ett fint, tjockt täcke på marken istället! Så som den är nu gör den ju ingen människa glad liksom, på marken hade den iallafall gjort mig glad...

Min fina pappa i längdskidspåret på julafton 2010.
Jodå, jag är också med, skuggbevis!

Detta längtar jag efter, två decimeter snö, några minus, klarblå himmel, strålande sol, pjäxa på och ge sig ut i längdskidspåret med pappa (eller Malin... eller någon annan som vill!).


PS. jag vill förtydliga lite... för dig som verkligen tror att jag inte tänker så ofta... jag tänker ibland, ganska ofta tänker jag både före och efter... ibland tänker jag efter före och ibland tänker jag efter efter... är det vad man kallar eftertänksamhet?

Vad längtar du efter?

2 kommentarer:

  1. jag längtar efter resan till Rhodos i slutet av April. Och till sommarsemester. Och till min lilla sthlmsresa i februari.
    Längtar du efter snö är du hjärtligt välkommen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va gott med solsemester!!! Och sommar!!! Och Stockholm!!!
      haha, tänk om jag tar dig på orden där... och står och knackar på dörren om några dagar! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!