söndag 8 januari 2012

Like the turkey...

I am done! Passet skrivs i skrivande stund över till en CD... det känns som om jag fått till det riktigt bra! Jag har även ätit lunch och i och med det även fixat morgondagens lunch! Fabulöst!

Passet kan jag berätta, för dig som är intresserad kommer att börja med fokus på andningen innan vi trampar igång. Sedan kommer vi att besöka tre olika platser... däremellan cyklar vi bland molnen... låter det flummigt? Det är ganska flummigt! Och olika hur man tar det åt sig... vissa greppar det inte alls medan andra tycker det är jättehäftigt! Det är ganska krävande att instruera ett mindcykelpass... det krävs ju en hel del annat än "pepp, tjo och tjimm!" liksom... inte för att det är det enda man gör som instruktör på vanliga pass, men fokus ligger ju inte på att jaga på, hetsa efter och känna hur det bränner i benen... fokus ligger ju på flödet, flödet i kroppen, flödet i lungorna, i ådrorna och i benen... superskönt och inte alls mesigt som många verkar ha fått för sig att det är...

det är som att säga att yoga är mesigt... testa ett par gånger och inse att yoga är stentufft! Samma med mindcykel, kommer man in i rätt flöde så kan det bli jättejobbigt och man svettas galet mycket... men det är jobbigt på ett annorlunda sätt... Är du i närheten av Nödinge? Ikväll, 17:10 kör vi! Vill du vara med så hojta till!

Lunchen måste jag ju också berätta om... inte alls så god som när Linda hade gjort den!!! Men den duger i regn... och det gör det väl? Regnar alltså... iallafall nästan!

1 aubergine
olivolja
salt och peppar
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
200g nötfärs
1 tomat
½dl tacosås
10 oliver
200g mozarella

Hur som helst, jag tog en aubergine, delade den på längden, skar rutmönster i köttet och pillade ur en del av inkråmet (eller vad nu det heter), la halvorna i en ugnsfast form, ringlade över lite olivolja, salt och peppar och ställde in i ugnen i 200grader i 10min.

Under tiden hackade jag löken, vitlöken, tomaten och brynte alltsammans med köttfärsen i en stekpanna i lite olivolja. Slängde i lite tacosås (mest för att jag hade det stående i kylen och inte orkade öppna en hel burk tomater för så lite som skulle gå åt)... lät smafsa ihop sig, drog av från värmen, slängde ner oliverna i köttfärsröran, fyllde auberginhalvorna, skar mozzarellan i skivor och la uppepå, salt och peppar på och sjuss in i ugnen i 15-20min till. Voila!


2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt aldrig hört talas om mindcykel. Men antar att inte alla gym har det (som mycket annat)? :-(

    SvaraRadera
  2. Kolla med dem, det är kanske någon instruktör som skulle vilja köra det! Vi har inte det som ett fast pass utan idag var en specialare! Men delatagarna verkar vilja ha det oftare!! Vilket gym tränar du på?

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!