tisdag 10 januari 2012

Dö, skrivarjävel!!!

finns det något mer irriterande än när man sitter och har full koll, layout osv. är helt enligt plan. Dokumentet man jobbat med ett tag för att få det att se ut så som man vill SER verkligen ut som man vill också, så man sparar en sista gång innan man trycker Ctrl+P och ut ur skrivaren kommer något helt annat... eller kanske inte HELT annat, men inte alls det där du hade tänkt dig att du ville ha...

Vad fan är det för mening att visa en sak på skärmen om det sedan inte blir så i print??? Varför får jag fin sidfärg på skärmen men helt tråkvitt i utskrift? Kan någon förklara det för mig? Ha!? Anyone?!... det blir samma som om Anita Hegerland skulle sjunga "Jag ska måla hela världen lilla mamma!" och sedan gått och köpt vit väggfärg på Hornbach och rollat på för glatta livet...

nu gillar jag vitt, tycker allt som oftast att är vitt snyggast... men när jag vill ha en fin blå nyans i ett visst färgnummer som jag spånat fram och testat så det matchar resten osv. DÅ vill jag ha den färgen även i skrift... blir så dyrt att skicka hela skärmen till alla kunderna... + att jag ju kommer att ha svårt att jobba framgent...utan skärm menar jag... för ja, det får bli min skärm vi skickar... den är kalibrerad till skrivaren så att det blir bra även i utskrift...



PS. Jag är fullt medveten om att det finns värre saker än skrivare/program som inte samarbetar på det viset man själv tänkt sig att samarbetet skall gå till på... massa andra saker som är värre... men i stundens hetta... över ett redan dött ting... då är det rätt gött att elda upp sig! Håller du inte med?

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad irriterande!
    Håller med fullständigt.
    Jag hade blivit vansinnig.

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig! Du får helt enkelt be din arbetsgivare satsa pengar på en skrivare som klarar jobbet :)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!