lördag 14 januari 2012

lovely lördag!

Ja, förmiddagen har verkligen visat sig från sin allra bästa sida! Var iofs trött som ett as imorse när klockan ringde... snoozade om och vaknade sedan fem minuter innan jag föredrar att gå hemifrån när jag ska ha pass... men, men idag fick jag föredra att gå hemifrån en kvart senare än vanligt... akademiska kvarten kan man kalla den!

Bästa gänget på cykelpasset, glatt och trivsamt, inga som helst butterheter (förutom att jag slog av en nagel när jag skulle fixa med en rem på en pedal... sånt får man stå ut med!)... lite smått förvirrad instruktör (moi) och en sjuhelsikes massa träningsglädje!!! Underbart är bara förnamnet!!! Inte lika underbart är kanske att en av mina kollegor, som stod i receptionen idag och som, söt som han är, ger mig en spontanövergång på axlarna (han är massör) ifrågasätter "vad har du här??!!"... jag är galet stel... har tydligen massor med spänningar i axlarna och skulle väl egentligen behöva gå på massage hur ofta som helst... men det är ju inte C's fel, han är ju bara så söt och rar som talar om det för mig!

Efteråt gick vi mot Café Tant Rut, Fia och jag, och smet in på Body Shop på vägen... skulle bara kolla lite... insåg snart att jag behövde kundkorg... jädrar i min lilla låda vad det går bra för butiker om jag går in i dem innan frukost/lunch och efter ett träningspass... fick köpt en massa gott som jag inte visste att jag behövde innan! Råkade även slänga ur mig om en Pomegranate Body Scrub, när jag luktade på den att "Åh, den här kan man ju äta!!!"... vilket jag ju fick dementera direkt... tjejerna som stod bredvid såg mycket förvånade ut!

men iallafall, se så duktig jag var!!! Det var rea... så istället för 750:- bara 325, typ... görbra rea har de på Body Shop just nu så har du inte varit inne där så ska du absolut passa på! En oöppnad förpackning (men då måste man ju kunna hålla sig från att öppna den alls också) håller ju ganska länge!



Tvålarna lägger jag på ett kakfat i våningar i badrummet... som dekoration på ett lite trivsamt sätt...

och ja, frukost, lunch med trivsamt sällskap på Café Tant Rut... jag fick lite sådär "oj, men vad ska jag äta nu när jag inte kan äta min Honung och Ch?" men det löste sig med en kyckling och fetaost sallad... härlig start på dagen kan man säga... fabulös säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!