tisdag 3 januari 2012

för första gången på länge...

så har jag inga ord... jag är mätt och belåten... uppkrupen i soffan och funderar på när snön tänker komma egentligen... Jude Law är på tv... det är trevligt... men jag tror ändå jag överger honom och kollar på andra avsnittet av Stolthet och fördom... en stor kopp te, och ja, lite stolthet och fördom får det bli... iallafall efter att jag sytt en del på lillskrutts outfit till på lördag... imorgon är det avprovning som gäller... bra om man är klar framtill det är läge att göra så då!

Har man inget vettigt att skriva om så ska man kanske låta bli?! Men om jag skulle leva efter det så är det väldigt många av alla inläggen i denna blogg som aldrig skulle blivit... det vore ju synd... tycker jag iallafall! Och när jag ändå har dig här kan jag meddela att ja, lasagnen jag gjorde igår blev kanongod... både som lunch och middag!

Imorse steg jag upp på den där förskräckliga vågen... blev lite besviken då det där tappet jag gjorde förra veckan inte har ändrat sig... man vill ju att det ska hända grejer hela tiden... fort ska det gå liksom, för att man inte ska tappa inspiration och motivation... men jag ser det positivt ändå, jag har börjat äta ordentligt, fått bort en stor del av mitt sötsug och tycker återigen det är roligt att laga mat, även om det bara är till mig själv! Det är nog nästan det bästa med hela den här grejen...

ja, som om jag inte skulle ha några ord... det är ju lika troligt som att det kommer ligga 20cm snö på marken imorgon när vi vaknar... här på västkusten alltså... men men, nu är det gjort! Te och Stolthet och fördom here I come!


2 kommentarer:

  1. Det tar oftast några veckor för mig när jag är strikt innan det visar sig på vågen. Segt är det men ge inte upp.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skaffa dig en stegräknare, ett par bra skor och ge dig ut och gå!!! Jag minskade i omfång efter några veckor med 12000 steg om dagen. Nu, när vi har uppehåll i tävlingen, känner jag hur jag lägger på mig lite runt magen (tack vare massor av godis och skräp i jul och nyår).... Men snart sätter jag igång med stegen igen!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!