onsdag 18 januari 2012

fantomsmärtor eller skryt?!

... vaknade imorse och hade nog bitit ihop tänderna hela natten... sån jävla huvudvärk... tänkte att den nog skulle gå över efter att jag hade käkat frukost och duschat... men efter efter både, frukost, lunchfix, träningsväskpackning och dusch fann jag mig sittandes på golvet i badrummet... med ett huvud som en stor fotboll, käkar som kämpade mot varandra och insåg att det nog inte skulle bli en så lätt match att bli av med den där huvudvärken ändå...

så det var bara att ringa jobbet och tala om att de skulle få klara sig utan mig idag... det är skönt att man, när man är en sån som ibland har huvudvärk, att man har en chef som förstår att det inte bara är "fantomsmärtor"... utan faktiskt svarar "äsch, du bara skryter!" och sedan fortsätter med att tala om att han hört någonstans att man ska lägga sig på höger sida för att tabletter ska värka bättre... vet inte om det finns någon sanning i det, men tanken var ju god! Och vilken sida jag somnade på när jag släpade tillbaks mig till sängen... det vet jag inte... men jag sov länge... och sedan lite till...

en sak vet jag... jag hatar när jag drömmer sådär mycket, när det blir så intensivt att jag spänner ihop käkarna och huvudvärken blir ett faktum... undrar varför jag drömmer så intensivt just nu... i natt om barn som lekte med byggklossar som egentligen var gatsten... en läskig man som skulle våldföra sig på mig (då vaknade jag med dubbelpuls och såndär obehagskänsla som gör att man nästan inte vill somna om)... sedan skulle jag tvunget hänga med folk jag inte tycker om... där det självklart visade sig att  hon var jätterar... men alltid med ett litet sting... så man fick vara på sin vakt... vilket ju är otrevligt i längden...

förstår inte varför jag har så mycket drömmar (som jag minns) och varför det nästan varje natt råkar ut för något sånt där ögonblick i drömmen som gör att jag vaknar helt... mardrömmar vaknade man av som barn... jag är väl kanske fortfarande väldigt barnslig... vad vet jag?!

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!