fredag 27 januari 2012

fredagsmys

a la Ingvar Kamprad! Tjoho! Nu sticker jag till Ikea och bunkrar upp med ljus och servetter... som sig bör alltså! Gillar stunden där i bilen, när Håkan sjunger högt ur högtalarna "Den här stunden e i resten av mitt liv. Och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans. Jag kan se mitt namn i tidningsbokstäver" Så sjunger han varje gång jag sitter i bilen... vi sjunger tillsammans, Håkan och jag, fast han vet inte om det såklart! De som kör i filen bredvid brukar veta, eller bli varse... men det bjuder jag på!


Just nu är det "Det är så jag säger det" skivan som gäller, den är galet bra... man hittar favoriter lite varstans... den allra finaste är självklart titelspåret... underbar text... underbar tanke... fantastiskt fin låt... gör att jag vill lära mig spela piano... men det är en annan femma...

Så säg som det är
för den här gången
krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlorar mig
och känslorna faller fritt
på midnattsgatorna
för vem skulle bry sig
om våra hjärtan blev förstörda?

denna lyssnar jag på varje dag... sagolik! (även om du inte gillar Håkan i vanliga fall så ge denna en chans... den är så fin!)

sådär ja, nu har jag fått skrivit lite Håkan igen... gör gott för hela kroppen!

ha en go fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!