tisdag 3 januari 2012

förbryllad... förvånad och förundrad...

återigen, alla goda ting är tre... många ting är tre faktiskt... och utöver det kan jag bara konstatera att jag är galet trött... och det är här förbryllningen kommer in... det är här jag står bredvid och tittar förvånat och en smula förundrad på situationen...

Ponera att jag hade levt rövare de senaste dygnen... att jag hade partajjat hjärnan i atomer och på det hade två vinterkräksjuka småbarn hemma samt en sambo med väl tilltagen mansförkylning... DÅ hade jag förstått det hela, då hade jag kunnat köpa hela grejen...

Men såhär!!!??? Lugnaste nyårsaftonen i mannaminne, eller iallafall sedan jag var 10-12 år, kanske till och med ännu yngre, en hel massa sömn och "morfa-runt-i-OP"-tid på det, lite träning, bra kosthållning. Järnrik kost, vitaminintag och annat sånt där bra för hälsan-bjäffs... och likförbannat är jag som en levande död... zombies och vampyrer har ju iofs aldrig varit så populärt som nu, men riktigt såhär trendig behöver jag absolut inte vara!!

Samtidigt måste jag säga att jag tycker det är ganska skönt att det är 2012, det är ett snyggt år i skrift... det viktiga är ju inte hur man mår, utan hur man ser ut... kan meddela att jag failar katastrofalt på den punkten idag...förlitar mig helt på mina nyfärgade fransar och ögonbryn... vissa dagar är inte det riktigt nog... vissa dagar räcker det bara så så långt... men om man inte kan förlita sig på dem, varför ska man då stå och utsätta sig för att kleta färg och väteperoxid alldeles invid ögat?

Hur har du det en tisdag som denna!? Vad förlitar du dig på idag?

3 kommentarer:

  1. Det är garanterat det här jäkla mörket. Snart blir vi piggare! :-))

    SvaraRadera
  2. Jag förlitar mig på att gå hem tidigt och sova mig fri från annalkande förkylning.

    SvaraRadera
  3. Västgötskan - ja, det måste väl vara det??!! Och kanske det facto att jag satt uppe till ett inatt... kanske... men snart blir det ljust igen! =)

    Singelmamman - det gör du helt rätt i!!! Inte utan att jag skulle vilja göra det samma, men jag har pass ikväll... bara att bita ihop och le! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!