måndag 23 maj 2011

måndag... hela veckan?

fy vilken dag... den började segt och tungt... har fortskridit likaså... jag kunde inte somna i natt... vid halv två skrev jag en kommentar på Facebook att jag tycker det hade varit begåvat att sova... det lyssnade inte min kropp till alls... vände och vred på mig till två innan jag somnade... huvudvärken, som egentligen kom redan igår morse va fantastisk imorse... kändes som om mitt huvud var en del av Göteborgsvarvsbanan och att över 43000 människor stampade på mig... härlig start på en härlig vecka!!!

känner mig faktiskt helt off idag... snoozade så länge imorse att jag tänkte att jag kanske inte skulle hinna duscha... man får ju prioritera... men sedan insåg jag att hela jag stank bacon från gårdagens "grisfest"... vill ju inte gå runt så en hel dag... ovaken dessutom... vilket blir resultatet av att skippa duschen... prioriterade bort ögonskugga och kajal istället...

Insåg även att jag försummat min utmaning... har totalt lagt delar av den på is känner jag... både godis och morgonpromenaderna... det måste iofs till en skärpning från min sida... men tokskipp tror jag att jag hoppar över... lika väl som att jag hoppar över morgonpromenixandet tills dess att jag sover ordentligt på nätterna... man ska ju må bra också! Men ner ska jag... så det får bli svångrem på och dra åt lite här och var... lite här och var åtdragandet är ganske effektivt tror jag... då märker man inte så väl att man är mitt i det liksom... blir iofs inga bautasteg på vågen heller, men hellre skynda långsamt och långvarigt!

Ikväll har jag pass, ett Cykel60, hoppar in och tar ett extrapass för en kollega... det är alltid lite extra roligt att träffa deltagare man inte träffar jämt... samtidigt är det lite ovant att köra med grupper man inte kör med i vanliga fall... det blir annan dynamik helt klart... men det ska bli kul... fast det känns lite dumt att jag inte kan ge mig ut och springa... borde verkligen... nu närmar ju sig midnattsloppet med stormsteg!




dagens låt: Mairi Campbell & Dave Francis - Auld Lang syne
dagens dusch: ja, det var oundvikligt... blev en ganska lång dusch också... men det är nästan mer tidssparande än att låta bli.
dagens frisyr: wash and go
dagens smink: minimalt... mascara typ
dagens klädsel: mörka jeans, svart linne, vit (RED)-top, grå kofta, svarta converse, röd (RED)scarf
dagens planer: överleva och sedan köra cykel
dagens vill ha: sömn
dagens saknad: det jag funderade på inatt när jag inte kunde sova
dagens drog: kaffe... kaffe... kaffe... varmt/kallt... spelar ingen roll
dagens träning: cykel60
dagens måste: vakna
dagens dricka: vatten
dagens mat: makrill
dagens mående: huvudvärk la grande

4 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärken har släppt lite! Kram

    SvaraRadera
  2. Huvudvärk é skit! Hoppas den lättat lite eller rent av gett med sig. Kanske cykel och massa vatten gjorde susen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en bättre dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Melinda - Tack! Jo, det blev helt klart bättre! Ett spinningpass i benen med fantastiska deltagare gör susen för humöret! =) kram!!!

    Mia - ja, det är skräp... men det har lossat, ska ta en resorb nu också, så jag får tillbaks salterna... det där med zoner... håller med dig... jag har varit som en Billybokhylla... måste man inte... säger jag och skriver blogg! Paradoxalt så det förslår!!! Man blir lätt trampad på när man är såpass öppen, kanske man får skylla sig själv när man lägger ut en massa ömma tår för folk att studsa på... men ja, det känns skönt att ha lärt sig... skönt och samtidigt lite sorgligt att det ska behövas! Kram!

    Petra - det får jag säkert! Fast inte lika bra avslut... har inga pass imorgon... blir aldrig så bra som när man får tränat och instruerat ju! =) hoppas du är nöjd med kvällen! kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!