tisdag 24 maj 2011

en massa borden i livet...

somliga dagar hopar de sig... somliga dagar har man bara de där ständiga bordena... som Svenska Akademiens ständige sekreterare... fast i livet, vardagen och mer direkt påverkande på något vis... som att äta nyttigt, nyttigare, nyttigast... och låta bli det där godiset... det där smafset... träna mer... och lära sig att säga nej...

Sen finns ju de där individuella bordena också... de som kommer och går lite grann... som hopar sig likt folk utanför Gekås en sommarmorgon mitt i det vi förr kallade industrisemestern... eller fortfarande kanske gör... jag har inte så bra koll... som att jag borde plugga... borde mixa ihop nya pass... borde städa... borde tvätta... borde handla... borde rensa garderoben... borde våga mer...

Utöver detta finns ju alla de där bordena som man från början såg som en kul grej... men som med tiden och mer insikt, mer insatthet blir ett borde... jag borde tex. sy på min folkdräkt... sticka den där tröjan till lillprinsen jag vill sticka till honom... måla klart den där tavlan jag började på i höstas... göra iordning dalahästen jag köpte för ett par helger sedan... anmäla mig till gitarrkursen jag tänkte gå... ge mig ut och löpträna...

Samtidigt som man tampas med alla dessa borden... många av vilka man har sig själv att skylla... iallafall har jag det... nästan alla faktiskt... dels för att jag är dålig på att få den berömda tummen ur... dels för att alldeles för mycket verkar roligt och intressant och jag inte riktigt kan inse tidens begränsningar... att dygnet bara har 24 timmar och att det blir dumt att eliminera sömn i längden... så fladdrar livet liksom förbi... varje dag som går har ju gått när dagen är till ända... och kvar sitter jag med mina borden som jag valde att skjuta upp till imorgon... eller dagen efter det... beroende på om jag får tummen ur eller ej!


fast någon gång borde jag ju få det... tummen ur alltså... tycker jag!

3 kommentarer:

  1. en sak du borde göra är att utveckla ditt skrivande typ i bokform du är så duktig på att skriva! Så underhållande.
    sitter här å hoppas på att min reservplats skall förvandlas till odinarie under natten!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va söt du är! Tack!!! men jag har ju inte sååå mycket att skriva att det fyller en hel bok! Om vad skulle den handla liksom? Ska man göra en Seinfeld och skriva en bok om ingenting?? Håller alla tummar och tår jag har för att du ska få en plats ikväll!!!! Håll ut och skulle din plats inte bli en ordinarie så finns det ju drop in platser numera att norpa 30min innan passet! Du får läsa mer om det på hemsidan så jag inte luras!! =)
    stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Vet du vad du borde göra? Du borde göra nåt skoj varje dag. Nåt litet eller stort som gör dig gott varje dag, så att varje dag har haft ett fint syfte.

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!