söndag 15 maj 2011

jag hoppas alltid på det bästa!

... låter ju helt väldigt galet optimistiskt... lite cockeyed optimist liksom... när det är ens 91-åriga gammelfaster som utbrister dessa ord så blir det fantastiskt mysigt! Jag kunde inte låta bli att citera henne på detta faktiskt... hoppas jag själv kan anamma det!

Mamma och jag tog det väldigt piano imorse... spelade lite gitarr, bloggade lite, fixade oss iordning för dagens strapatser i godan ro... fick en uppfriskande stund i duschen när det bara är sån där regndusch och det var galet kallt vatten till en början... vaknade på studs kan man säga!

Vägen om Mora till Orsa för att köpa blomma och fikabröd... Budapestbakelse och Jitterbuggare är smaskens! Lär ju inte bli smal på denna resan direkt... vet ju att det kommer bli fler fikastunder de kommande dagarna...

Va supermysigt att träffa gammelfaster... 91 år men ser ut som 75... lite rund och go... lite förvirrad och kanske inte alls har koll på vad som sker, men ändå känns hon väldigt klar... och galet kvick och snabb... styr sin rullator med väldig fart... vi pratade om hennes barndom och livet i allmänt... inte alls konstigt att jag jobbar med textil... hennes båda föräldrar va vävare, Hervor själv är/var en jäkel på att sy... dessutom var min mormor sömmerska och tillskärerska... vissa saker trillar rakt ner i släkten tydligen!

några timmar senare var det dags att åka tillbaks till stugan och nu ska vi bege oss ut i Rättvik för en bit mat. Vi har det väldigt bra! Som du säkert redan förstått är jag galet bortskämd...

Om si sådär 60år så hoppas jag att min lillprins till brorson kramar om mig lika gott som min mamma kramar om sin faster...

2 kommentarer:

  1. Det var väl Hervor som åkte slalom....för inte så himla många år sen?

    SvaraRadera
  2. Ylva - ja, det stämmer! Hon är en krutkärring av rang min gammelfaster... lärde sig åka slalom vid 65, körde motorcykel som ung (på 40-50talet va ju inte det direkt vanligt bland kvinnor) och har alltid gått sin egen väg! kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!