fredag 6 maj 2011

helgen kunde inte komma lägligare

så galet skönt det ska bli med helg! minns inte när jag kände så här sist faktiskt! Kan inte heller riktigt förstå varför det känns så just idag! hur som helst så känns det bra! Ikväll ska det grillas hos goda vänner... ska bli jättemysigt! Känns inte som om vi setts på ett tag... fast jo, vi träffades i onsdags, men på gymmet blir det inte samma sak, jag jobbar ju då och det är så mycket annat man ska ha koll på... helst...

så det ska bli gott att få bara vara, skratta och gråta, bubbla och umgås på det där viset vi är allra bäst på! "Gråta?" kanske du tänker... jo, den biten brukar jag stå för... har ett tårkanalssystem som inte går av för hackor... det ligger i släkten tror jag bestämt... en typisk grej är att jag hade nära till tårarna idag när min vän som just blivit mamma ringde... har inte pratat med henne sedan hon fick barn för ett par veckor sedan och bara jag såg att det var hon som ringde så tårades jag... lite känslig kanske man kan tycka... jättekänslig tycker jag själv!

men jag gissar att det mest blir skratt och mys, det är vi ändå allra, allra bäst på... det är liksom våra bästa grenar på något vis. Utan min Storsockiplast är jag halv... vet att hon känner samma sak utan sin Lillstrumpa... anledningen till att jag är så säker på min sak är att jag fick ett sms i måndags där hon skrev just det!



dagens låt: U2 - All I want is you
dagens dusch: ja, efter att jag hade knött in babyolja i ögonen... blir inte lika trivsamt då, men gött iallafall på något vis!
dagens frisyr: hängande
dagens smink: jodå, det är tydligen så att jag sminkar mig varje dag numera... ibland har jag perioder då jag inte gör det... nu är det inte en sådan
dagens klädsel: svarta tights, svart linne, vit skjort-klänning, svarta converse
dagens planer: grilla hos vännerna
dagens vill ha: en kram
dagens saknad: ordvitsar
dagens drog: cola light
dagens träning: nä, idag blir det inget sånt... benen tackar och bockar!
dagens måste: känner inte att jag har några direkta måsten utöver det vanliga idag
dagens dricka: cola light, kaffe och vatten
dagens mat: thai till lunch... och grill ikväll
dagens mående: bra!!!

tur att man ser så käck ut... och att man har en garderobsdörr att öppna så man slipper visa röran bakom... jo, så funkar det lite hos mig just nu, det är nästan bättre ordning i garderoberna än utanför... skyller på liten hall och dåligt ordningssinne...

3 kommentarer:

  1. Jaha, du jobbar på gym.. Som instruktör då eller? Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar dig min vän!
    Du e söt som socker..tack för att du finns i mitt liv!
    Jo här blir det grill ikväll..närmare bestämt:
    spareribs, kryddkorvar, lammfärsspett, majskolvar o sidfläsk
    o till det en simpel hemmagjord potatissallad
    Välkommen!

    SvaraRadera
  3. Melinda - ja, som spinning och core-instruktör. Fast bara som extrajobb några gånger i veckan! Men det är galet roligt, och nyttigt... och praktiskt att ha en anledning att inte skippa träningen! kram!

    Fia - Älskar dig tillbaks! Japp, det blev det, massa grillat och galet god potatissallad... jag är fortfarande mätt tror jag! puss

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!