torsdag 5 maj 2011

on a dry spell

... på alla möjliga sätt och vis, men det jag tänkte på just nu är inläggsidéer... tills min idétorka är över tänkte jag roa dig med en fånig lista... du vet såna där som ändå är ganska jätteroliga att läsa... framför allt är de ganska roliga att fylla i... vill man inte läsa mer så måste man ju inte... det är ju absolut inte obligatorisk läsning här... kanske! Denna är dock inte så mycket att läsa... mer bara fylla i och räkna ihop hur vuxen man är...

Vuxenlista
Körkort (x)
Bil (x)
Matservis (x)
Soffbord (x)
Ica kort (x)
Hemförsäkring (x)
Eget boende (x)
Fast inkomst (x)
Köksbord (x)
Finglas (x)
Betalkort (x)
Toarullehållare ( )
Duschdraperi (x)
Barn ( )
Sambo/make/maka ( )
Spelar bingolotto ( )
Tippar på lördagar ( )
Internetbank (x)
Organiserat skafferi (x) 
Färsk mat i kylskåpet (x)
Slänger dina håliga sockar (x)
Har fläckborttagningsmedel hemma (x)
Pensionsfond (x)
Sopsorterar (x)
Prenumerar på någon dagtidning ( )
Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning ( )
Letar middagstips ( ) 
Blir arg när skorna inte står på sin plats ( )
Får majoriteten av post i räkningsform (x)
Har en stavmixer (x)
Äter söndagsmiddag ( )
Försöker att inte svära ( ) - även solen har sina fläckar... jag har många 
Sorterar tvätt (x)
Har en krok i badrummet märkt "gäster" ( )
Mobilabonnemang (x)
Hemtelefon (x)
Veckohandlar ( )
Medlem i hyresgästföreningen ( )
Gardiner (x)
Dukar (x)
Överkast (x)
Kuddar för prydnad (x)
Fler än 5 kryddor hemma (x)
Fruktskål på bordet (x)

Får man minuspoäng om man räknat fel tror du?? Om jag inte har räknat fel så får jag det iallafall till 30 poäng... känns väl lite lagom...

Borde få minuspoäng för att jag tjoffade mig till illamåendemättnad på lunchen på godis... hade visst gömt undan påskgodis i skåpet på jobbet... så det gick även sådär med min utmaning idag... OM man fortfarande räknar utmaningen... eller va den bara i april? hur som helst, ett bakslag kan jag ta... när det gäller godis kan jag ta flera tydligen...

4 kommentarer:

  1. Och jag läser alltid penisfond. Någon sån har i alla fall inte jag.

    SvaraRadera
  2. haha!!! underbart!!! nä, inte jag heller... men jag är på jakt! Det behöver inte vara en hel fond, det räcker med en så är jag nöjd faktiskt!!! =)

    SvaraRadera
  3. Den här ville jag med göra:

    Körkort (x)
    Bil (x)
    Matservis ()
    Soffbord ()
    Ica kort (x)
    Hemförsäkring (x)
    Eget boende (x)
    Fast inkomst (x)
    Köksbord (x) eller inte..
    Finglas ()alla våra glas e väl fina....?
    Betalkort (x)
    Toarullehållare ( ) living on the edge...
    Duschdraperi ()
    Barn () förrutom mina 25 på jobbet
    Sambo/make/maka (X)
    Spelar bingolotto ( ) där går gränsen
    Tippar på lördagar ( )
    Internetbank (x)
    Organiserat skafferi (x) plus etiketter...
    Färsk mat i kylskåpet (x)
    Slänger dina håliga sockar (x)
    Har fläckborttagningsmedel hemma (x)
    Pensionsfond (x)
    Sopsorterar (x) hmmm...sämre på det än man borde vara...
    Prenumerar på någon dagtidning ( )
    Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning ( )
    Letar middagstips (X)
    Blir arg när skorna inte står på sin plats (X)
    Får majoriteten av post i räkningsform ()
    Har en stavmixer (x)
    Äter söndagsmiddag ( )
    Försöker att inte svära (X) det gör man väl?!
    Sorterar tvätt (x)
    Har en krok i badrummet märkt "gäster" ( )
    Mobilabonnemang (x)
    Hemtelefon ()
    Veckohandlar ()
    Medlem i hyresgästföreningen ()
    Gardiner ()
    Dukar ()
    Överkast ()
    Kuddar för prydnad (x)
    Fler än 5 kryddor hemma (x)
    Fruktskål på bordet (x)....men utan frukt i

    Oj vad vuxen man e!

    SvaraRadera
  4. Är man förvuxen om man har 39 poäng? Fast kanske bara 38, det hänger på det där med skafferiet, det har jag ju, men om det är så organiserat kan man väl fundera över! :-) Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!