lördag 14 maj 2011

road trip to Dalarna!

japp, till Rättvik närmare bestämt... med mamma... vi ska hälsa på hennes faster i Orsa, hälsa på morfars gamla vänner i Boda och Falun och strosa vid Styggforsen där vi strödde morfars aska. Jag hoppas även vi hinner med en tur till Nittsjö Keramik och Mora så jag kan spana in mållinjen till Vasaloppet " I fäders spår - för framtids segrar"... har ju någon gång tänkt att jag kanske ska ta och åka det där skidloppet alla pratar om... kan ju vara bra att ha rekat lite innan tänker jag!

Mamma och jag stack iväg idag vid ettsnåret... jag hade ju kanske inte förberett packningen osv. direkt... alls... fick slängt ihop lite kläder, gitarren, massa ackord och böckerna... och datorn såklart! stack hem till mamma och pappa och packade in i mammas nya, fina bil, med galet hårda säten... träsmak är bara förnamnet! Why???

Åkte vägen om Lidköping och Rörstrand/Iittala... shoppade loss lite... inte så mycket men ändå så det kommer att märkas på kontot... vore ju konstigt annars kanske... räknas nog rent av till stöld om man inte märker av det... älskar att gå och titta och vrida och fundera över alla fina saker som man kanske skulle kunna behöva, men frågan är bara till vad...





lunch och glass i cafét innan vi stack vidare mot Örebro, Ludvika, Borlänge och sedan kom fram hit till Rättvik... det har gått väldigt bra, smidigt och trivsamt... det är det alltid att åka på roadtrip med min mamma. Vi har gjort några turer till Dalarna vid det här laget eftersom morfar bodde här uppe... det är nästan alltid samma visa, mamma kör och jag frågar om jag ska ta över... hon vägrar... jag låter henne vägra och styr istället över musiken... massa gamla godingar som Rosegarden, Total Eclipse of the heart, ABBA, Lill Lindfors osv. Ibland smyger jag in lite Lars Winnerbäck också... vi sjunger och skrålar som om det inte fanns någon som hörde... vilket det ju inte heller gör!... det är supermysigt! Dock är det trångt att spela gitarr i en bil... iallafall i framsätet... kanske borde övat på ukulelen iallafall...








I år kändes det lite extra roligt att åka igenom Borlänge eftersom vi är ett gött gäng som ska dit om en dryg månad... till Peace&Love-festivalen i slutet på juni... gött att ha rekat liksom!!! det ser bra ut!!! Dock hittade jag ingen bilbingo på vägen så vi kanske måste ta vägen om Nässjö iallafall... eller så får vi fixa en egen bilbingo! Hur gör man det tro? Vad är bilbingo egentligen?? Någon som kan reglerna? Någon längs vägen Örebro-Ludvika-Borlänge som känner sig manad att arrangera en bilbingo åt ett gött gäng tjejer??? Vi skulle vara dig evigt tacksam!


dagens låt: Mama Mia - Our Last Summer
dagens dusch: japp, samtidigt typ som jag klädde på mig och packade... väldigt ineffektivt... men det kändes rätt då på något vis...
dagens frisyr: borst and go, hängande/uppsatt i något slarvigt med klämma
dagens smink: nä, idag blev det nog inte något alls... nog...
dagens klädsel: jeans, svart linne, grå kofta, svarta converse
dagens planer: cykelpass i morse och sedan undvika träsmak i baken och ta sig från Kungälv till Rättvik... med en konstpaus på Rörstrand... gick ganska bra faktiskt!
dagens vill ha: svängrum
dagens saknad: ord
dagens drog: godis och kaffe
dagens träning: cykel60 och sedan "gitarrspelpålitenyta"
dagens måste: idag har jag nog inte haft så många måsten förutom att packa ihop mig... om jag lyckades får jag väl upptäcka imorgon!
dagens dricka: vatten, kaffe och juice
dagens mat: ??? swebar, smörgåsar, glass och godis... räknas det till mat? Lite disk blir det ju iallafall så det borde det ju göra kan man tycka...
dagens mående: lite lätt illamående efter allt stillasittande och godisätande... får skylla mig själv, jag vet... skyller mig själv men inte f-n blir det bättre för det!



Nu ska fröken fräken bädda ner sig i våningssängen. Mamma och jag har hyrt en jättefin... verkligen jättefin stuga här i Rättvik hos Augustas Bed&Breakfast... riktigt riktigt fin stuga... jag skulle kunna bo här jämt! eller iallafall i en likadan stuga närmare hemma, ute på landet så man kan springa naken i trädgården utan att störa grannarna... nakenspring här stör grannarna... jag låter bli och går och lägger mig istället!

2 kommentarer:

  1. Vad mys att åka roadtripp!! Verkar som ni haft en superhärlig dag! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med en riktig road tripp som ni har gjort.
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!