tisdag 24 maj 2011

Idag fyller världens bästa farmor år!

Ja, så är det, iallafall min bästa farmor!! Och jag vet att vi är några som håller med om att hon är den allra mysigaste, raraste och finaste farmor man kan ha... skinn på näsan och detaljkoll så det förslår... åsikter om det mesta och ännu mer humor. Jag älskar henne och grattar så mycket det bara går på födelsedagen!!! Hoppas hon och farfar får en jättebra dag! Det önskar jag dem varje dag såklart, men idag hoppas jag den blir lite utöver det vanliga!

Min farfar fyllde år när jag va i Indien... har nog inte grattat honom ordentligt, iallafall inte bloggwise, så han får följa med på farmors grattis han också! han är absolut den allra bästaste farfarn jag kan tänka mig!!! När jag sa det till honom i söndags så påpekade han att han är min enda farfar... så konkurrensen var inte så stor menade han... men se där har han lite fel... jag hade två morfäder... älskade dem massor båda två, på olika sätt... visst, jag har bara en farfar (och tyvärr inte någon av morfäderna kvar) men han är hiskerligt bra iallafall! Rolig och känslosam, snabb i käften och omtänksam i en väldigt bra kombination!




dagens låt: Happy Birthday - Bono & Edge, och en av farmors favoriter, för jag tror inte riktigt hon uppskattar Bono så som jag gör... Johnny Cash - Walk the Line
dagens dusch: ja, för kort... iallfall om du frågar mig!
dagens frisyr: wash'n'go... hängande ett tag, just nu i fläta
dagens smink: lite, men lite mer än igår... fick pillat dit lite kajal också... fattar inte varifrån de där mörka ringarna under ögonen kommer!?
dagens klädsel: jeans, svart/vit-randigt linne (tvärrandigt, jag vet, inget bra för siluetten!) svart kofta, svarta ballerina
dagens planer: plugga och kanske komma till en punkt där jag förstår vad det är jag läser 
dagens vill ha: sömn
dagens saknad: sömn kanske? Somnade två inatt... tycker inte det är supersmart... borde läst mer... då somnar jag ju lätt... ska tänka på det i natt
dagens drog: kaffe
dagens träning: nä, plugga blir den träning det får bli idag
dagens måste: plugga
dagens dricka: vatten
dagens mat: keso banan
dagens mående: mindre huvudvärk än på flera dagar (resorb + Ipren är fantastiskt!), trött... men det är ju inte så konstigt... jag står ju på något vis och kastar sten på mig själv just nu... korkat!

En annan sak som är lite korkad, men som nu har korkats upp (?) är att jag återigen har hittat den där lilla söta stugan på hemnet... den har nog funnits där hela tiden, men jag sökte fel... lite som livet självt... man bör veta vad man söker innan man ger sig ut på jakt... sen är det ju bra om man använder rätt sökväg också... men det märker man!

4 kommentarer:

  1. Det där med att förstå vad man läser kan ju kanske vara bra men livet blir ju så mycket mer spännande om man får fumla i mörker ibland... :)

    SvaraRadera
  2. ahh walk the line, great det.

    Sett filmen? Mycket bra.

    SvaraRadera
  3. Världens bästa svärmor är hon också! <3

    SvaraRadera
  4. Christel - välkommen! Va inne och försökte lämna en kommentar hos dig men det blev nog en anonym... fick det inte riktigt att fungera... ja, visst är det lite spännande så? =) Fast jag gillar nog mer att veta... särskilt inför en tenta! =)

    F - ja, den är superbra!

    M-A - ja, det kan jag tänka mig! <3

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!