måndag 30 maj 2011

en bra grej med att försova sig...

... är att jag hade middagen klar! igårkväll fixade jag en "fiskgratäng" genom att lägga ett block med fryst men tinad, torsk i en form. smula över en lagom stor bit grönmögelost över den, skedade på en del creme fraich (vanlig) och tjoff in i ugnen... så galet gott till kokt potatis... men om man försöker tänka på hur mycket kolhydrater man får i sig så tar man broccoli istället... gott det också! det blir nästan lite LCHF... eller nästan... det blir LCHF... och gott som tusan! iallafall om man gillar ädelost!


 +
 +
= smaskens!!!

Man kan säkert ta lätt creme fraich också... men jag försöker att välja den "riktiga varianten" av saker och ting numera... det är lite svårt när man alltid gått för light/lätt och sånt... men jag tror man blir mättare, äter mindre och att det i längden, om man är medveten, "lönar sig". Hade jag bara avstått allt annat också så hade det nog blivit kalasbra... men, men, man kan inte göra rätt hela tiden!

3 kommentarer:

  1. tack för tipset! låter gott! säkert jättegott med broccoli till.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gör som du och äter den vanliga varianten. Sen är det så att det ÄR bra att äta fett.. Det viktigaste är att röra på sig! Tänka på inkomster och utgifter... Och det är ju du himla duktig på tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  3. Ta bort broccolin så kommer jag och äter.

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!