onsdag 25 maj 2011

nya laster...

... det är galet dumt... om man inte vet att man gillar något så ska man kanske inte testa det heller... för om man gillar det då kan det ju bli en ny last... och laster är ju sällan av sådant slag att man ersätter en gammal last med en ny... iallafall gör inte jag det... inte med mat och sådant som smakar gott... nä, då fyller jag liksom gladeligen på med nya laster, uppepå de gamla lasterna jag vårdat ömt...tex. så är jag genuint glad över allt jag inte tycker om i matväg... vilket är väldigt lite... men allt som man inte känner sig sugen på är ju enklare att undvika...

hinderbanan vi kallar livet blir lite mindre som en asfalterad väg alldeles när snön smält och vägverket (eller på vems lott det nu faller) inte har hunnit att sopa rent gatorna från grus... lite slätare, lite enklare att ta sig fram på helt enkelt. Så sån där "limited edition-godis" som alla godismärken med lite självaktning tar fram numera försöker jag att undvika... lika bra att inte veta!

har senaste dagarna insett att det är vansesinnigt gott med kardemummaskorpor med Bregott med Havssalt... smuligt så in i vassen... men lika gott också... det är nästan så jag tvingar mig själv att stå över diskbänken och äta... som Monica i Vänner... nästan... men jag håller mig iallafall i köket... och dammsugaren ska fram snart... snart... hela köksgolvet känns som att gå runt i en sandlåda... det riktigt kraschar under fötterna... inte ett dugg skönt... lite otrivsamt till och med... men gott som skam... nu är det ju inte så att jag inte ätit skorpor tidigare... men just denna craving för det har jag nog aldrig känt förr...

kardemummaskorpor och bregott byggde denna kropp... skulle det kunna stå på en t-shirt...  tur att påsen snart är slut... sedan får jag nog sätta skorpförbud på mig själv... och förtränga att jag har en skorplast... det ska nog kunna gå vägen...

Men i dag när jag var och handlade lite efter mitt pass så hade de en ny taktik på Konsum... förra veckan hamnade ju en Frödinge Kladdkaka mirakulöst i min korg... idag blev det strul i kassan så jag hamnade bland godiset när jag stod i kön... precis såpass länge att jag inte kunde låta bli att köpa med mig en påse godis... förra veckan körde de alltså överraskningsmetoden... denna utmattningsmetoden... härligt att de försöker med olika medel... mindre härligt att jag faller för dem varje gång! På den där t-shirten, den det står "kardemummaskorpor och bregott byggde denna kropp" kan det på baksidan stå "...karaktär gjorde det inte!"

6 kommentarer:

  1. Du e ju söt som socker....
    men fasen, håret reser sig på min rygg när jag tänker på ditt smuliga golv!
    Snart komemr jag o gör nåt åt de...
    e det vad tant vill kanske!?
    Ps. Det går bra för oss och pluggandet....?
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kanske därför... söt ute, söt inne, söt i hjärta, söt i sinne!!!

    lugn och fin, det är fixat nu!! Tog fram dammsugaren och drog över golvet ett varv... som flickan sa...

    - hörde jag varv??

    Med pluggeriet går det la sådär... men jag ritar ju t-shirts istället... är ju en del av färgning och beredning... print ingår också! =)

    Puss!

    SvaraRadera
  3. -hörde jag redning?

    SvaraRadera
  4. Anki Grönquist26 maj 2011 kl. 10:28

    Testing-testing.

    SvaraRadera
  5. Anki Grönquist26 maj 2011 kl. 10:31

    YESSS!!! I did it!!! :-D Tack Fia för hjälpen! Nu kan också jag kommentera!

    SvaraRadera
  6. Anki!!! working-working!!! =) härligt! Välkommen!!! Ja nu förväntar jag mig en massa mysiga kommentarer såklart! =) kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!