tisdag 3 maj 2011

nackspärr i skinkan???

kan man verkligen ha det?? Det känns ungefär som om jag har det iallafall... gör sådär molvärkande ont... drog av mig träningskläderna och så bara det hände liksom... drog till i vänster skinka som någon såndär mörk smärta... tänkte lite snabbt att "detta är inte den ultimata situationen att behöva ropa på hjälp... naken så när som på strumpan på höger fot, svettig och kall efter att ha gått hem från gymmet... blir väldigt jobbigt om jag inte kan röra mig just nu... tänkte jag... lite som i Sex and the city när Miranda får nackspärr och Aiden åker hem till henne och plockar upp henne från golvet... det scenariot såg jag framför mig... fast jag vet inte vem min Aidan skulle vara... vill inte gärna att grannarna ska se mig på det viset kanske...




men jag fick lirkat upp mig från golvet... haltat in i duschen, duschat varmt och nu känns det lite bättre... men fortfarande så lurar liksom värken där, så som det kan kännas i nacken när man har nackspärr men lite grann glömmer av den för en sekund... mysko känsla... undrar var det kommer ifrån... varför det blev såhär... någon som vet???

3 kommentarer:

  1. Ichias!
    Inte kul, men går att bota. Känns ungefär som en spänd gitarrsträng i rumpetten... ;))
    Sitt på en stol. Om det är vänster skinka som gör ont, lägg vänster vrist på höger lår, precis ovanför knäet, och böj dig framåt så långt det går. Så känner du hur det stramar... Funkar på mig.
    Hoppas det hjälper!
    Kram på sig!

    SvaraRadera
  2. 1000Tack för tipset!!! Men det gör liksom ont mot utsidan av skinkan, kan det vara Ichias då också? Eller är det kanske så det känns?? Får stretcha helt enkelt! stor kram

    SvaraRadera
  3. Jo, det kan mycket väl vara ichias ändå.
    Googla lite, så ser du om det passar in. Det är ju en nerv som är skitlång, och kan ställa till bekymmer... När jag väntade Melker fick jag ha hjälp när jag skulle resa mig från toaletten... Charmigt! ;)))

    Kram igen!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!