onsdag 11 maj 2011

ångvältad igen!?

på riktigt, vem tar sig friheten att tokköra över mig med ångvält på nätterna?? vaknade imorse och kände mig helt mörbultad utifrån och in - inifrån och ut... poofy faced och trött som en kastrull fick jag fixat iordning den där lekamen jag tilldelats och stressat till tandläkaren...

har en ny tandläkare... hon va jättenoggrann... nu känns det som om hon gick loss i munnen med en miniångvält... kände efter tandfickor och petade överallt... självklart hittade hon grejer att laga... grejer att fixa till... har ju inte direkt begåvats med en tandrad av top notch kvalisort... måste bli duktigare på att använda tandtråd varje dag, på att fluxa varje dag och inte äta så ofta... Noli equi dentes inspicere donati... eller Skåda inte given häst i munnen... tur att inte tandläkare går efter det ordspråket... ska tillbaks i sommar och laga... jippie!

känner mig bakis, känslorna spelar galna spratt med hela mig och jag pendlar som värsta klockpendeln... i min egen klocka... ett par pass ikväll gör nog susen! Har ju inte tränat på ett par dagar så jag är lite off känner jag... samtidigt som jag är alldeles hissnande av bebislycka, underbara vänner och skojsigheter i dessas lag... bakis är ordet... så gårdagens låt borde vara dagens... vi kör den igen... för ordnings skull



dagens låt: Petter och September - Baksmälla... fast alla andra verkar tycka att stora hypen just nu är Veronica Maggio - Jag kommer... den äcklar mig lite...
dagens dusch: lång
dagens frisyr: knut med klämma...
dagens smink: en del... som vanligt... gott att ha hittat en rutin
dagens klädsel: jeans, svart linne, jadegrön top, vit scarf
dagens planer: pass ikväll
dagens vill ha: -
dagens saknad: -
dagens drog: kaffe
dagens träning: s-core och cykel
dagens måste: tagga igång
dagens dricka: vatten
dagens mat: makrill
dagens mående: bakis - på ett oalkoholiskt vis

typ detta har jag på mig idag, fast lite ljusare jeans och svarta ballerina... och tyvärr utan min "Kerstin"-namnskylt... Hoppla säger hon för övrigt... Kerstin alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!