måndag 30 maj 2011

högt upp på önskelistan

... ja, idag måste jag nog önska mig en massa... för att liksom peppa till den här dagen som startade med ett ryck... milt sagt... vaknade nästan en timma senare än vad som är brukligt... tror jag sköljt ur balsamet ur håret... är inte säker dock! Men jag var bara 15min senare till jobbet än vanligt... brukar flexa in på +30min ungefär... ibland mer... inte lika ofta mindre än så... men idag blev det lite mer helt enkelt... men inte så mycket som det borde ha blivit om man tänker antal minuter extra i drömmarnas land...

drömmar ja... men jag vet inte vad jag drömde... det gör jag sällan... fast jag har en känsla av att det var irrigt... planlöst... men det tycker jag verkar helt normalt... vet att jag någongång, när klockan ringde igen och jag snoozade lika ihärdigt, tänkte att "bara jag inte stängde av nu så jag försover mig"... innan jag sjönk tillbaks in i sömnen igen...

tyvärr får man ju inte välja själv vad man drömmer när man sover... men det får man ju när man inte sover... så idag drömmer jag... förutom om en röd stuga med vita knutar... om en lång, vit sandstrand...blått hav... två solsängar under ett parasoll... sand emellan tårna... en god bok och lika goda paraplydrinkar... om en resa som inte har med jobb att göra... en resa utan några som helst krav på prestation...

har inte haft en riktig solsemester på väldigt många år... det vore trivsamt om en sådan ville infinna sig inom snar framtid... jag behöver inte bli bjuden... men det hade varit trivsamt att ha någon att åka med... någon att titta djupt i ögonen över en romantisk middag på kvällen...

- fast inte med Mads Mikkelsen... även om han är galet snygg och manlig på alla möjliga och omöjliga sätt och vis!
- Äsch, varför så kräsen fröken??? Om nu Mads vill åka på solsemester med dig så är det väl bara att tacka och ta emot??!!
- Jo, ja, det är klart... tjatar han så... man vill ju inte verka otacksam!



1 kommentar:

  1. Hahaha! Vem hade kunant tacka nej till Mads Mikkelsen!!? Du e söt du....
    Tyvärr kan jag inte bjuda dig på en resa (förrutom en minisemester till Strömstad, när du vill!)men du är hjärtligt välkommen att inta ryggläge i våran fantastiska badenbaden onsdag kväll o behöver inte resa dig o åka hem förrän tisdag när du ska till jobbet igen!! Jag lovar att du ska få massa med kärleksord från mig när jag springer mellan att måla huset och att serva dig med kalla cosmopolitans....
    Inte en lyxresa men....kan tant i alla fall tänka på förslaget? Puss

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!