söndag 22 maj 2011

söndagsbravader

idag döptes min kusins lillkille... Victor... väldigt gosig och söt... sådär oemotståndlig faktiskt! Jag åkte till dem redan i förmiddags och hämtade deras dotter för att vi skulle hinna till kyrkan lite tidigare än de andra och hinna öva lite... öva på Du är välkommen till jorden av Lotta Ahlin... som jag hade lovat Elenor att sjunga på dopet... Flisan ville kanske också vara med och sjunga lite så hon fick komma med till kyrkan och sedan känna in det lite liksom.

Själva dopet va jättefint, enkelt och familjärt. Det var en annan flicka som döptes samtidigt som Victor och hennes släkting med familj sjöng Wille Crawfords Kärlek för mer än två... jättegulligt med en liten kille på sång, pappan på saxofon och mamman på piano... inte utan att jag tyckte det va lite jobbigt att gå fram och sjunga efter dem... men det gick bra! Flisan stod bredvid mig och det lät tydligen riktigt bra! Jag sjunger ju ibland på dop och bröllop, men det är alltid extra nervöst att sjunga inför familjen...

Dopfika i församlingshemmet efteråt där Calle, Victors bror läste en dikt/text... sååå fint! Inte ett öga va torrt!!! Smarriga smörgåsar och en supersnygg OCH god tårta + en massa bullar, muffins, kakor osv.  Och någonstans där mitt i allt så skulle Flisan sjunga också, Handens fem fingrar... det kan bli lite nervöst och jobbigt att sjunga inför så många människor, men samtidigt så har man tänkt att man vill göra det sedan man fick veta att man skulle få ett syskon... så har man! Jag hade lovat att sjunga med henne så vi sjöng den tillsammans och jag spelade gitarr till... blev nog också riktigt bra enligt vad folk sa iallafall... jag tycker det är supertufft av två barn att ställa sig inför hela familjen och hålla tal/sjunga till sin lillebror! Underbara ungar!!!

Efteråt stack jag vägen om Plantagen... inser att det faktiskt är mycket mera trivsamt med lite växtlighet i ett hem...  två Mårbackapelargoner och någon annan blommig sak fick följa med hem... så nu är mitt köksfönster faktiskt riktigt prydligt och hemtrevligt! Regnet smattrar mot fönstren också och jag ska sätta mig och plugga... har ju inget giltligt skäl att sitta med gitarren idag... fast det kan nog tänkas bli lite sånt också om en stund... lite plugg senare liksom! Tvätten snurrar runt i tvättmaskinerna iallafall... en sak på "att-göra-listan" som kan bockas av!!!

och på tal om lista så passar det ju kalas med en dagens också!





dagens låt: "Välkommen till jorden" och "Handens fem fingrar"
dagens dusch: lång och välbehövlig... vaknade trött som skam idag...
dagens frisyr: hängande
dagens smink: ja, foundation, puder, ljus, guldig och mörk ögonskugga, grön kajal, svart mascara... lite Lip Smacker på det och man är fit for fight som man säger!
dagens klädsel: blå klänning med vita prickar, mina fina pumps med öppen tå och slingback (kanske det inte heter, men snygga är de iallafall!)
dagens planer: Victors dop och sedan plugga och tvätta
dagens vill ha: mer helg
dagens saknad: inte mycket!
dagens drog: Ipren... vaknade med värsta huvudvärken... hann inte äta... blir inte bättre då! Men nu känns det okej! Tårta gör susen tror jag!
dagens träning: nä... inte idag
dagens måste: tvätta och plugga
dagens dricka: ramlösa och vatten
dagens mat: frallor och tårta
dagens mående: bra! trött och lite huvudvärk men bra!

 



5 kommentarer:

  1. fina blommor. Ja du med ;)
    Snygg klänning!

    SvaraRadera
  2. Fint med blommorna! Men kan själv inte ha så fint ännu i mina fönster. Har en liten kisse som ska gräva i jorden! Snygg du var i klänningen!

    SvaraRadera
  3. F - Tack!!! Ja, visst blev det fint i fönstren!? Klänningen köpte jag tidigare i våras och har inte haft användning förrän nu, blev så glad när jag insåg att jag hade den och den passade till tillfället!

    Melinda - tack! ja, det är fint med blommor! Man blir glad liksom! Haha, det är så sött när de gör det, gräver alltså... och när det inte är ens egna katter som gräver! På bild är det sött helt enkelt! hoppas kissen lär sig av med gräveriet! Tack!

    SvaraRadera
  4. Dagens finaste: Helt klart Nina!

    SvaraRadera
  5. Anne - kan du va själv!!! Tack! och stor kram på dig! läste din MAMMA!!-inlägg men klarade inte riktigt av att se och föreställa mig... stackars tös! =) kram kram kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!