tisdag 1 mars 2011

anmäld...

till midnattsloppet i Gbg 27/8... 1mil... det ska nog gå bra... springer ju någon gång ibland, brukar bli drygt 5km... det går inte fort... det går faktiskt riktigt långsamt, men jag gör det... och för mig är det det som räknas just nu... har aldrig varit någon löpare... trodde ett tag att jag inte kunde... tills för snart ett år sedan, då började vi lite smått försiktigt... och det har liksom hållt i sig... nu längtar jag till tillfällena! och blir det bara lite ljusare och barmark så får distansen ökas på avsevärt... målet i sommar är att klara milen under en timma...

Just nu är det jätteskönt att komma ut, men med alla lager kläder och broddar och underlag som är förrädiskt halt trots broddar så blir det inte riktigt att man tar ut stegen, man blir svettig och varm, sedan svettig och kall... det blir inte så långvarigt då... iallafall inte längre än nödvändigt. Alldeles lagom långt för att man ändå ska känna att man är värd "klappen på axeln" och nöjdhetskänslan som infinner sig efteråt...

Det känns skönt att ha ett mål att jobba för också... mål ska ju vara SMARTa... det tycker jag nog att det är:
  • Specifika - så att alla fattar var de ska och varför - snitslad bana... lätt att följa...
  • Mätbara - så att det finns något att mäta målet mot - 1mil, 10km, 10000m... går åt en del måttband, men mätbart, det är det!
  • Accepterat - så att alla är motiverade att jobba mot målet - 12600 deltagare förra året kan väl inte ha fel?
  • Realistiskt - så att det blir lätt att se möjligheten att nå fram - jo, men det ska nog funka... springer man 5km nu utan direkta problem så bör det ju gå att dubbla på några månader!
  • Tidsbundet - så att det finns en tydlig start- och slutpunkt - vi har ju till och med startgrupp...
Vill du hänga på? gå in på midnattsloppets hemsida och anmäl dig du också!

5 kommentarer:

  1. om jag kunde springa, alltså hade en kondis, hade jag gärna hakat på!!!
    Men ...näää
    Blir nog inte så
    Om jag inte ska stå i målfållan med skumpa till dig kanske?
    :-)

    SvaraRadera
  2. Jaaaa!!! Jag gillar hur du tänker!!! Eller iallafall den sista tanken! Skumpa till mig är ALLTID en god tanke! =D Du kan säkert komma i såpass form att du orkar lunka med mig runt... för det är lunka vi kommer att göra... iallafall i andras ögon! =)

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, springer gärna men är inte för lopp. Blir bara stressad av att nämna lopp. Hua!

    SvaraRadera
  4. jag hade gärna varit med om det var lite närmare mig :)

    SvaraRadera
  5. Petra - men vad nu då? Fast jag blir faktiskt själv lite stressad av hela grejen, att det är så mycket folk och trångt, svårt att ta sig till och från, bökigt... mitt första lopp om man inte räknar VårRuset förra året... jag räknar knappt det... jag gick runt då jag va lite nojjig över mina knän och asfalten... hade inte sprungit någonting alls nästan innan så det kändes inte så sunt... får se hur det går nu!

    Malla - men det kan väl vara en trevlig utflyckt??? =D Förstår dig, det är ju galet långt bara för att springa lite... har de inget liknande där du bor?

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!