lördag 7 maj 2011

om jag drömmer...

så snälla, nyp mig inte i armen!!! Vilken galet trevlig dag det blev... and more to come!!! Startade med ett superduperdundergött lördagspass... herreminje vad jag älskar mina lördagar! Det är verkligen inte okej att som instruktör favorisera ett pass... men jag kan inte låta bli... det är så himla gött att köra ett pass där man får så mycket gensvar för varje litet hittepå man... hittar på... där allsången är magnifik och rör fröken till tårar... och där varje deltagare gör sitt allra yttersta... det är supertufft! Att de sedan dessutom ser glada ut medan de gör det är ju en bonus i sig! sådana brukar iofs mina pass alltid vara, vilken dag i veckan de än är, men ibland är det kemi i nobelprisklass... då får man goose bumps i även den svettigaste och varmaste av spinningsalar... kärlek!

Bästa Fia hade tydligen inte fått nog av mig heller utan föreslog att hon skulle hämta mig efter några ärenden, då jag även skulle hinna duscha och göra mig klar... och sedan åka med henne hem till deras hus på landet, sladda ner i baden-baden, äta frukost, fotbada och bara götta oss i solen... hon är inte bara snygg och snäll, hon är smart också min Fia! Jag va inte svårflirtad kan jag säga... alternativet hade varit att traska ut i någon slänt med en filt och böckerna jag måste läsa till tentan... men jag hade antagligen fastnat hemma i lägenheten, utan balkong och haft lite småångest tills solen gick ner...

tog med mig datorn och tänkte bloggat sådär som man ser att de där "riktiga" bloggerskorna gör, de som skriver "bloggare" på sina visitkort... men hur de gör i gassande sol det fattar inte jag... jag såg inte ett smack av vad som stod på skärmen! Så mitt planerade proffsbloggningsinlägg blev besegrat av solen... men inte verkar jag direkt missnöjd...


utsikt från en baden-baden

rätt gött faktiskt

Min bästa Malin kom också ut en sväng... fantastiskt trevligt! Skulle kunna blivit en Peace&Love-planerings-planering, men det fanns så mycket annat att diskutera så det hanns inte med! Däremot hann vi med att fixa naglar och bada fotbad (inte jag, men de andra), sminka Malin som skulle på bröllop och dricka en och annan kopp kaffe... så jag tycker ändå vi fick bockat av en hel del väsentligheter!

Nu är jag hemma igen, med en sjuhelsikes bränna!!! Rött är också en färg... och ändå smorde jag in mig... fast kanske inte så noggrant... tydligen inte... och inget på benet... har ett ben som är galet, ilsket rött efterso jag inte vred stolen jag satt i alls... men det är bra, då ser jag skillnad på höger och vänster på sjön... fast jag får tänka tvärt om... men det gör jag ofta ändå så det blir inte så stor skillnad!

Om en dryg timma blir jag hämtad och ska på grillfest hos andra goda vänner!! Måste komma på vad jag ska skyla min bränna med, det lär ju kanske inte vara jättevarmt ikväll heller och jag tror att vi kommer att sitta ute en hel del... ska bli riktigt, riktigt härligt!!! Dessutom är en av gästerna som kommer musiker så han har lovat ta med sig gitarren så jag gissar att det kan bli en riktigt trevlig kväll med gitarr och sång också!!! I love it! Själv däremot tar jag inte med mig min gitarr... inte när jag vet att det finns folk som kan på riktigt... då fegar jag ur så det skriker om det!

Men jag satt faktiskt och spelade lite igår kväll och insåg att jag nog lärt mig en del under förra helgen... det är sant som de säger, man blir bättre av att öva! Nu ska jag bara öva mig i att stämma gitarren också så kanske det kan bli riktigt bra detta... eller iallafall så bra som nöden kräver... och kanske lite till!

2 kommentarer:

  1. Låter som en toppenhelg minsann!! Underbart! Hoppas det finns några snyggingar med på grillkvällen! kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!