fredag 20 maj 2011

Fredagsfråga!

Tänkte vi skulle leka en lek, tänka till lite och interagera med varandra... lära känna varandra och kanske oss själva lite grann...

oh, va skoj vi ska ha tänker du nu... tänker jag!!!

Nu kör vi!

Om du fick ställa en fråga till vem som helst...
Vem hade du frågat?
Vilken fråga hade du ställt?

Själv skulle jag ju självklart vilja ha en lång konversation med Charlie Chaplin... skulle vilja veta vad som fick honom att hitta the little tramp-karaktären...  jag älskar Chaplins filmer... så mycket att vi döpte vår svart-vita bearded collie till Chaplin... jag älskade honom också... så mycket det bara gick... så länge jag fick chansen... tyvärr alldeles för kort...


En tatuering av Charlie Chaplin som the little tramp hade jag en tanke att tatuera in i svanken för en herrans massa år sedan... siluetten av honom spatserandes iväg  med sin käpp liksom... men jag kom på andra tankar och det blev aldrig någon tatuering... det är ju tanken som räknas!


Sådär nu är det din tur! Kom an bare!

5 kommentarer:

  1. NINA LARSSON!!!!! Vad var det vi sa innan vi la på förut?
    Smäll på fingrarna... =D

    Du är ganska hopplös, babe.

    SvaraRadera
  2. Winston Churchill, kan inte välja en fråga. Det är en av de personer jag finner mest intressant så kan tänka mig en helkväll med honom. Fråga hur han tänkte inför D-dagen, hur han stod ut under "battle of britain". Skrev han sina tal själv?

    Jag har också en "lärakännaövning"

    SvaraRadera
  3. Fråga gud varför han/hon skapade mig som Ateist.

    SvaraRadera
  4. Kvällens frågor:
    - Kan vi åka snart?
    - Varför har de flyttat på Ben & Jerrys glassen på Maxi?
    - Hur många raggarbilar finns det i Kungälv?
    - Får du ragg med det nya halsbandet?
    Jag hoppas på en toppen kväll!!
    Pussen

    SvaraRadera
  5. Katarina - du fick en fråga, till vem du vill och du ställer den till mig?! En ganska onödig fråga dessutom... jag är ju hopplös, det är ju redan bevisat! =)Tack för idag vännen! kram!!!

    F - klokt val! det är lite som att jag skulle vilja sitta ner med Bono och diskutera... där räcker det inte heller med en fråga! kram!!!

    - - konstigt namn... hur uttalas det? =) Men en bra fråga! =) kram!!!

    Fia - Kvällens svar:
    - ja, alldeles strax!
    - de har inte flyttat den, den har stått där jättelänge... fråga mig, jag vet... pinsamt men sant!
    - alldeles för många!
    - nä... jäklars också!
    det blev det! Fast T1 och T2 är lite väl gamla kanske... =)
    Pussen och kramen!!!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!