måndag 30 maj 2011

den där dagens också...

för den goda ordningens skull... och för att det inte ska bli en efterkonstruktion... som det ju faktiskt ibland händer att det blir... förlåt... vill ju inte gärna stöta mig med någon... inte heller fara med osanning... och vem har sagt att en dagens lista måste göras inför dagen... kan det inte lika gärna vara en återblick? Min dagens lista blir lite situationsanpassad... ibland skrivs den tidigt... ibland sent... ibland inte alls... så är det bara... jag försöker leva med det...

oj, nu lät det ju nästan som om jag tycker att den är en last, en börda... så är det absolut inte!!! inte sällan fungerar den som en dörröppnare... till den där dörren jag har intill alla mina inlägg... alla mina ord... ibland, när dörren kärvar och jag inte har en aning om vad jag ska skriva om, då är den där listan helt suverän att ta till för att komma igång... andra gånger är den perfekt att ha för att runda av ett inlägg som tenderar att bli alldeles för långt... det har ju hänt några gånger... att inlägg blivit för långa... om ingenting... extra långa blir de ju iofs om man dessutom slänger in en lista mitt i alltihop också... så den strategin är inte så genomtänkt... framför allt är den inte så bra... men men, det gör inte så mycket


dagens låt: Savage Garden - Animal song... helt grym! Det är många av deras låtar...
dagens dusch: microversion av vad som borde vara mänskligt...
dagens frisyr: borst and go
dagens smink: jo, det behövdes, togs lite tid till det faktiskt...
dagens klädsel: jeans, svart linne, grön top...
dagens planer: jobba och plugga
dagens vill ha: semester
dagens saknad: energi
dagens skoj: plugga med Anna
dagens drog: kaffe
dagens träning: skulle kört cykel ikväll men måste plugga... men som Ulf Lundell sagt "även en inställd konsert är en konsert" så anser jag att "även ett bortlämnat pass är ett pass"... eller funkar det inte så?
dagens måste: plugga
dagens dricka: vatten och cola
dagens mat: skulle varit torsk med ädelostsås... hann inte... fick slängt ner en burk keso och en banan i väskan istället.. fiskgratäng till middag istället!
dagens mående: förvånandsvärt pigg... för att ha gått och lagt mig innan tolv men inte somnat förrän strax innan två... försov mig till strax innan åtta...

ny dag, ny vecka, nya tag, nya möjligheter

1 kommentar:

  1. Du är klok du Nina.
    Har också haft några beige/gråa dagar men nu är det nya dagar, nya tag och nya utmaningar. Hoppas du får en jättebra vecka.
    Btw, jag fullkomligt älskar Savage Garden.

    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!