tisdag 17 maj 2011

men istället för att plugga...

...så väljer jag att skriva ett litet inlägg till... vissa städar när de ska plugga... jag fyller på med ord...

det tänks och vrids och vänds en hel del på tankarna när man sitter i en bil länge... när man lyssnar på sånger som får det att stocka sig i halsen och bli alldeles varmt innanför ögonlocken... både för att man blir lite ledsen av att inse att det finns sånger som är så på pricken... att Björn och Benny hade så rätt när de skrev några av sina låtar på den tiden det begav sig...

och för att man blir glad av att inse att man kommit en bit förbi det och istället kanske riktar fokus åt andra håll... inte mindra krångliga kanske... men iallafall nya... det var ju det där med att inte göra livet svårare än vad det är... men det är svårt... att låta bli alltså!


dagens låt: Lill Lindfors - En man i byrån
dagens dusch: ja, och nu när jag hade full koll på alla reglage var det dags att åka hem igen! typiskt!
dagens frisyr: som vanligt just nu... men jag behöver nog klippa det snart...
dagens smink: lite
dagens klädsel: jeans, grått linne, blått linne, svart kofta, vit scarf, svarta converse
dagens planer: åka hem, via Britta i Falun
dagens vill ha: pluggat mer... har läst en del men inte alls så mycket som jag hade behövt
dagens saknad: En man... måste kanske köpa en byrå först?
dagens drog: socker
dagens träning: nä... inte någon som helst fysisk aktivitet på fröken fräken idag
dagens måste: plugga
dagens dricka: vatten, Loka, Cola Light och kaffe
dagens mat: BigMac och godis
dagens mående: trött, mätt och med träsmak för en hel arme!

Men NU, nu ska jag gå och lägga mig, ta med mig böckerna i sängen och försöka att förkovra mig utan att somna... bindningslära är rena rama Stilnoct... zzz...zzz...ZZZ... typ... imorgon är en ny dag, onsdag för att vara exakt... man blir bara lite veckovill av att semestra över veckogränserna... och på tal om vecka så är fasters prins det just idag... en vecka alltså!

3 kommentarer:

  1. Gillar: Att du skriver "En man" på saknar. Det måste ju betyda vilken som helst. Yaaay!
    Gillar; Att du ätit Big Mac. Det gör jag typ en gång om året. Svinagott!
    Gillar; Att du har liten prins i familjen att snusa på! Avis...

    Natti!
    Kram!
    M

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är så go! Och gillar mina listor!! Ja, numera saknar jag nog inte så mycket bakåt i tiden... nu saknar jag någon... kanske inte vem som helst, tyvärr... det hade gjort det hela så mycket enklare ju... men det är iallafall enklare än vad det har varit! =D Yaaay! =)

    BigMac är en klassiker... jag äter det tyvärr något mer ofta än en gång om året, fast det blir nog inte så ofta som en gång i månaden... det löser sig med lite motion iallafall... ibland måste man unna sig!

    Ja, min lilla prins är så galet söt att det gör ont i kroppen nästan! Hoppas jag får se honom snart igen så jag får fylla näsan med bebisdoft!!!

    natti natti!
    kram

    SvaraRadera
  3. jag har också listor ;) och en massa andra frågor. Men kanske inte så rumsrena då.

    När jag pluggade putsade jag fönster för att slippa skriva uppsatser. Aldrig haft så fina fönster

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!