söndag 29 maj 2011

mors dag

... och inte helt oväntat så anser jag mig ha den allra bästa mamman jag kan ha! Söt och snäll... rolig och smart... envis och begåvad... och framför allt är hon omtänksam som få... jag älskar henne massor! Min mamma är en av mina bästa vänner... jag är galet glad över vår nära relation!

Jag har en sovmorgon i veckan... söndagar... och då väljer min arma lekamen att vakna 06:35... why??? som tur var så somnade jag om... sov iofs inte direkt bra... men never the less så sov jag... iallafall ett par timmar till...

...har haft en dag med lite morsdagsfirande innan jag skulle vara i stan hos Anna för att fortsätta plugga... det är knepigt det där med att plugga... ju mer man läser inser man att man har kvar att lära på något vis... en jobbig känsla när tentan kryper närmare och närmare... ena stunden känns det som om man kan det... i nästa känns det som om man inte kan någonting! Gissar att du också tycker att det ska bli skönt när den här tentan är över så du slipper läsa en massa om det där evinnerliga pluggandet! Risken är stor att det kommer bli ännu mer sådant de kommande dagarna... men på torsdag, då lovar jag att kanske bara berätta hur det kändes som att det gick...

gjorde något idag jag inte gjort på väldigt många år... kanske 20 till och med... lyssnade på Svensktoppen... den gick på radion samtidigt som jag åkte in till stan... någon j-la pisspotta har snott min antenn till bilen... blir mest P4 man lyssnar på då... Härligt att September ligger 4a med Kärlekens tunga och att Lars Winnerbäck och Miss Li har legat på Svensktoppen i 194veckor med Om du lämnar mig nu! obegripligt, om du frågar mig, att Sara Varga med Spring för livet ligger etta! Hur som helst, det kändes lite mys att lyssna på detta igen och med lite research i bakfickan (kollade just in Svensktoppen på nätet) så är ju detta faktiskt något man inte behöver undvika!

Va nog inte lite förvirrad idag när jag åkte från Anna... stack in på Alelyckan och handlade på Willys... stod och plockade ner mina varor medan kassörskan registrerade alla... fastnade nog lite i organiseringen i påsen så när jag hade plockat ner alla varor så gick jag mot dörren... "hallå!!! hallå!!!" hör jag någon ropa bakom mig och inser snabbt att jävlar, det är ju mig hon ropar på... betala är ju en poppis grej! Är så van vid att självscanna att jag bara inte tänker... van och förvirrad... ingen bra combo om man inte vill verka lite tjuvaktig av sig!

En annan förvirring som jag inte riktigt klurar ut är varför mina Mårbacka pelargoner som jag införskaffade förra söndagen ser alldeles deppiga ut varje eftermiddag/kväll... Rosenlisorna ser om möjligt ännu mer deppiga ut... jag trodde Pelargoner va lättskötta! Dessutom står det på etiketten att de ska vattnas regelbundet med torka ut lite mellan gångerna... jag måste vattna regelbundet varje kväll för att de inte ska sloka... så förvirringen ligger inte så mycket på mig själv känner jag utan mer på om plantorna vet hur de, enligt boken, skall skötas...


dagens låt: Tina Turner - Simply the best (för att hon är det, min mamma alltså... )
dagens dusch: ja, om än något kortare än önskvärt... som alltid alltså! Insåg helt plötsligt att jag hade bråttom!
dagens frisyr: tvättat, oborstat... i knut...
dagens smink: nä
dagens klädsel: svarta tights, svart långt linne, marinblå tunika, grön scarf, svarta converse, beige jacka.
dagens planer: fira mamma, plugga hos Anna
dagens vill ha: pluggat klart
dagens saknad: en kram eller två
dagens skoj: fika hos mamma och pappa va trevligt, plugga hos Anna likaså!
dagens drog: kaffe
dagens träning: nä, bara mental...
dagens måste: plugga
dagens dricka: vatten
dagens mat: färsk pasta
dagens mående: bra... lite förvirrad tydligen... men det är ju inget ovanligt!

 


4 kommentarer:

  1. Ha ha.. Vad förvånad kassörskan måste varit då du coolt bara traskar iväg utan att betala!! Det bästa när man är ledig är väl ändå att man kan få somna om när man vaknar tidigt!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoho!
    Det är Hålan Hellström live på 1:an nu kl 00:00!

    Tänk om du kommit hem och upptäckt att du inte betalat...?
    *Garvar*

    Tack för fina kommentarer i min blogg, söta du!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Ja din mamma e allt bra go, hon kommer tätt bakom min på min mammatioitopp lista!!
    Det e ju inte fy skam...
    Det e oroväckande dock att du glömmer att man faktiskt ska betala när man handlat i en affär, hjärtat!
    Men den förvirringen går väl över hoppas jag...
    Hoppas du får en bra dag min vän!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden min älskade "unge", för det kommer Ni alltid att vara, Du och Micke, mina älskade "ungar"! Blev så glad när Du dök upp så där plötsligt på Mors Dag. Visste ju att Du hade massor att plugga och tycker att jag fick 4 dagar Mors Dag när vi var på vår RoadTrip till Dalarna. Tack för låten! Du vet, jag tycker den är "simply the best"! Puss & Kram från mamma <3<3<3

    Fia: Tack för att jag får silverplatsen! Det är en ära! Kram och hälsa lilla mamma från mej.

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!