lördag 21 maj 2011

lördagsspex

...vaknade okristligt tidigt idag för att vara lördag... lite extra okristligt för hela min kropp och själ också... fastnade faktiskt lite i pluggandet igårkväll så jag kom i säng alldeles för sent... och skúlle upp tidigt för att fixa och trixa iordning cykelsalen för vårt traditionsenliga Göteborgsvarvsspinning... 2h på spinningcykel, efter hur Göteborgsvarvet går... från Slottskogen uppför säldammsbacken och vidare ut mot Majorna, bort till och över Älvsborgsbron till Hisingen osv. upp för Avenyn och sedan mot mål i Slottskogen igen... Ett galet gäng peppade deltagare, primitiv GPS, massa energi och det kan bara bli väldigt, väldigt roligt!

Vi har kört detta i tre år nu, alltid lika kul! Det har liksom blivit en tradition, något man ser fram emot varje år! och det fina är ju också att efter passet kan ju deltagarna åka in och peppa folk de känner som väljer att springa varvet... med gott samvete! och kanske ta sig en öl eller ett glas vin samtidigt! Inte utan att man älskar hela världen just när man "går i mål" efter ett sådant pass... inte utan att man fick lite svårt att prata när man ska runda av passet då...

ställa iordning allt efteråt, efter lite eftersnack i loungen med några av våra goa deltagare... lite påfyllning av kolhydrater och landande... härligt, härligt!

väl hemma väntar en lång, varm dusch, lite bloggande och bara allmänt vara, finnas till... och då ringer min bästa Malin och undrar om de kan komma förbi en sväng... min lägenhet ser ut som kriget just nu, så vi bestämde oss för att ses utanför istället! Malla och barnen... och en present till mig!!! Alltid lika roligt! Passade på att ge Malin hennes födelsedagspresent också, några dagar i förväg, men likasåbra så får barnen ha sina muminmuggar i fred... denna fick hon av mig... eftersom det är ett "gött gäng" på den!



och i mitt paket låg det ett halsband... med en supersöt liten groda som det står Kiss Me på... Malin tänkte att jag ska ha den på mig när vi åker till Peace&Love så jag kan hångla in oss i en husvagn... min bror och hans band, The kill you till you dies, spelar på Sticky Fingers ikväll. Vi är några som ska dit så jag tänkte att jag kanske skulle övningsköra halsbandet ikväll faktiskt! Se om det har någon effekt eller hur det funkar liksom!
 

 Men nu ska jag knö ner näsan i mina böcker... förkovra mig i bindningslära och trikåteknik... wish me luck! och du, fredagsfrågan går att svara på idag också! så de så!

3 kommentarer:

  1. Oj vad skoj det hade varit att få vara med på det. Kanske får gästa dig nästa år?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint halsband! Hoppas att det funkar ikväll då! Tell me!!!

    SvaraRadera
  3. Petra - självklart får du vara med nästa år!! Du får vara med när du vill, bara att hojta till så fixar jag en gästplats till dig!
    kram!!!

    Melinda - tack, ja visst är det sött! Men det funkade inte ikväll... tror texten är lite liten... skyller på det iallafall! =)
    kram!!!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!