fredag 27 maj 2011

regn och rusk...

...hjälper ju inte till direkt... eller så är det just det... det hjälper till... att öka på den där tomma, trötta känslan... kände den redan igår... när jag gick och la mig... tankarna som pockade på, gjorde sig påminda... känslan av syra i hela kroppen... sköt bort och motade i grind... vill inte snurra in i tankarna igen... jag är klar med det... på alla sätt och vis... färdig...

det är så typiskt mig det här... en sak trillar mig ur händerna... denna gång hade jag ju inte ens hållt i det iofs... men tänkt massor... och jag grottar ner mig i alla känslor av samma slag jag kan komma på... drama queen?!... min glada, positiva sida bara rasar liksom... det är som om någon står med överstrykningspennor och highlightar allt jobbigt i olika, fluorescerande färger... världen liksom skriker åt mig medan jag själv känner mig alldeles grå, genomskinlig och orkeslös... antagligen för att jag riktar energin åt fel håll...

så idag är jag grå och beige... idag är det lätt att göra mig illa... idag är jag som en mogen banan... tar man lite för hårt kommer det bli bruna fläckar på skalet... idag försöker jag verka i det tysta och stilla... eller som Joey (i Vänner) hade sagt..."I fold like a cheap hooker who got hit in the stomach by a fat guy with sores on his face"... det var iofs i ett parti poker... men jag kom att tänka på det så då får det passa in idag!



jag vet att det är fredag... på fredagar är det mys... så står det i lagen tror jag minsann numera... jag skiter faktiskt fullständigt i vilken veckodag det är idag... jag är trött... trött på att ha allting framför mig hela tiden... trött att vänta på min tur... trött på att vara för feg... och like the cherry on top of the ice cream... jag är trött... bara trött... men galet trött never the less...


dagens låt: U2 - Where the streets have no name
dagens dusch: ja, lång och sittandes... orkade inte riktigt stå upp...
dagens frisyr: knut
dagens smink: ja, det är ju bra om man syns lite iallafall
dagens klädsel: jeans, blått linne, beige kofta, svarta converse... för att piffa till det lite har jag även en limegrön scarf på mig... blev liksom för beige innan
dagens planer: jobbelijobba... plugga...
dagens vill ha: sol
dagens saknad: energi
dagens skoj: det är lite mysigt att sitta och plugga tillsammans... får nog bli det som är dagens skoj
dagens drog: kaffe
dagens träning: vilodag...
dagens måste: plugga... det är bra att jag har A som tvingar mig!
dagens dricka: vatten
dagens mat: keso banan
dagens mående: beige

 

 

7 kommentarer:

  1. Du får en kram EXTRA LARGE av mig.
    Känner igen de där dagarna....
    <3

    SvaraRadera
  2. Just idag tycker jag extra mycket om dig!!!
    Är sådär galet glad över att vi tagit tag i saken och träffas då och då, längtar till nästa gång.
    Bamsekram till dig kära kusin!!!

    SvaraRadera
  3. Du behöver en eller flera kramar idag verkar det som. *kram*

    SvaraRadera
  4. Kanonbra beskrivning me mogen banan. Vem 17 har inte känt sig så?? Gäller bara att fokusera om...på saker som får hjärtat att må gott. Mår hjärtat bra kommer leendet automatiskt å ler man så lever man...
    Kramar i massor!
    Från Ann-Kristin
    Ps. 1. De finns såna där bananfodral att köpa för att inte mosa bananen...borde finnas i människostorlek oxå.
    Ps. 2. Glass & rock n roll mår man bra av, i alla lägen!

    SvaraRadera
  5. :D... du grå och beige?!

    SvaraRadera
  6. Åh, Nina! Det träffade mig klockrent! Du är grym på att sätta ord på känslor. Och det var just den känslan, just denna helgen. Vaddå fredagsmys...ojämna veckor är det fredagsångest. Tusen kramar till dig

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!