tisdag 19 juni 2012

riktig lunch

eller ja, matlagning iallafall... för matlagning det har vi (jag och några vänner) bestämt att det är då det blir disk... typ... i flera dagar, kanske veckor, har jag varit helt kass på det där med att äta... proteindrinkar och måltidsersättningar har funkat... men varje gång jag ska fixa lunch så säger kroppen och knoppen stopp... lika samma med middag... ja, allt... jag har haft noll och ingen inspiration, noll och ingen matlust... eller det stämmer inte, jag har ju ätit en massa... uppenbarligen eftersom jag inte blivit smal som en sticka, alls! Men vad vet jag inte ritkigt och när och hur har jag också tappat kontrollen över faktiskt... bad en vän skriva kostdagbok för några dagar sedan... borde kanske leva som jag själv lär?!

Hur som helst, idag, eller rättare sagt igår, då bannemig fick den här tösen ett ryck och lagade mat... eller lagade och lagade... jag öppnade en paket kikärtor, sköljde av dem, hällde i en bunke, hällde av en burk oliver, hällde i samma bunke... strimlade en charlottenlök och delade upp en fetaost i bitar... ner i sagda bunke... på med balsamicovinäger, olivolja, dijonsenap, örter, salt och peppar, på med locket och skaka runt... voila! Matlagning!

Imorse, när jag hällde upp en del av detta i en matlåda att ta med till jobbet slängde jag dit en näve körsbärstomater och ruccola också... blev så bra så... tog mig säkert en halvtimma bara att få ätit upp det... är ju inte van gissar jag! Mätt är jag också... sisådär känsla... men det var gott! och enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!