torsdag 7 juni 2012

kvällspromenad

Kände mig lite för pigg för att bara dunka ner i soffan och softa... ringde Katarina och kollade om inte hon också var för pigg... och det var hon! Så tjoff tjoff, på med rätt kläder och skor och ge sig ut och traska i den fina kvällen... helt ljuvligt! Jag är så glad över att jag hittat tillbaks till den goa känslan med promenader igen...

Ett tag påminde det för mycket om en period när jag inte gjorde mycket annat än att promenera för att jag inte ville vara stilla och hemma... en period för snart två år sedan då jag kunde ta två tre långa, långa promenader om dan bara för att slippa vara på en och samma plats... om jag gick så hände det iallafall någonting... fantastisk terapiform... men man blir lite avskräckt tillslut... man får lite nog av känslan... Det var under samma period som jag sov i min 120säng med 3 (tre) TRE dubbelsängstäcken... för att jag kände mig så ensam och liten...

Nog om detta, idag var det bara helt ljuvligt att traska runt, kolla på den fina kvällshimlen, prata om ditten och datten och andas. Kanske att jag kan tänkas komma ihåg den ljuvliga känslan imorgon bitti om jag behagar vakna lite tidigt också... det vore ju bra käckt att få till en morgonpromenad ibland liksom! Det är ju ändå ett bra sätt att få till lite mer träning än vad man kanske tänkt sig... även om det är sådär galet gott att snooza om, dra täcket över huvudet och slumra vidare... ett par, tre, fyra gånger sådär extra... ja, jag ska inte lova något... gissar att det inte kommer att bli någon promenad imorgon... men det hade varit trevligt, så vi kan väl hålla tummarna!? en tumme räcker, min kusin säger att det är mest tursamt om man bara håller en... kanske för att man då kan göra annat samtidigt?! Vad vet jag?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!