onsdag 27 juni 2012

nyekiperad!

Jag vet inget smidigare sätt än att plink-plong-handla på nätet... det kanske inte är det roligaste sättet att shoppa på, men om man tänker efter, hur sabla roligt är det att springa runt i en massa butiker och känna sig förvirrad, leta efter rätt storlek... stå i trångt provrum och känna sig blekfet, missanpassad och cellulitstinn och knappt orka ta på sig sina egna kläder igen när man provat klart...

För att inte tala om alla de där besluten som skall tas där inne i det där trånga provrummet... vilken ska man ta, vilka ska man hänga tillbaks... vilken storlek var mest fördelaktig... plus/minus-listan man tecknar upp i huvudet medan någon grinig unge skriker åt sin mamma i provhytten bredvid, eller ännu hellre, öppnar din dörr på vid gavel när du står i bara trosor och rotar bland alla galgar... hörde jag nätshopping?!

Ja, så himla smidigt, klick, klick och så bekräfta... simsalabim, några dagar senare kommer det ett sms om att man kan hämta upp sina saker... hokuspokus så står man där i sin egen hall, med trivsamt och fördelaktigt lågenergilampsljus och slipper se de där värsta skavankerna...

Jag gör inte så från många ställen iofs, bara från HM faktiskt... mest för att där kan jag storlekarna... jag ligger mitt emellan två storlekar... eller nu tenderar jag tydligen att ligga på den övre storleken igen... oroväckande... det insåg jag idag eftersom allt jag beställt faktiskt sitter riktigt bra om du frågar mig... men det är den där storleken som inte är den mindre av de två... nu får jag skärpa mig helt enkelt!

Tänkte först lånat bilderna från HMs sida... men det vet jag kommer att resultera i minst en kommentar om att kläder skall visas PÅ... så med risk för att tappa en kommentar så voila... tadaaa och ja... jag vet inte... men jag är nöjd!





Gillar särskilt kombinationen rutiga shorts, randig kavaj (på riktigt alltså) men  kanske att man skulle ha något mer under kavajen än en trekantsbikini... eller vad tror du?!

10 kommentarer:

  1. Ja, det är skitsmidigt!!! (Men lite "farligt" för det är lätt att beställa för mycket). :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, men jag tror bannemig jag hittade allt på HMs rea... då kan man köpa hur mycket som helst! =)

      Radera
  2. Du ser väldigt vältränad ut och jag håller med dig om att det är jättefint med randig kavaj till rutiga shorts. Och jag menar det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, någonstans hoppas man ju att alla de där timmarna man faktiskt spenderar på gymmet och instruktörscykeln ger resultat! =) Ja, visst blev det en bra combo? Lite oväntad kanske, men jag tror jag ska vara tuff och prova det "live" någon dag!

      Radera
  3. Snyggt som vanligt och bra att du lär dig ;) kavajen var bäst! Ja även första bilden ;) kram /f

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, du är för söt! Klart du tycker!! =) kram kram

      Radera
  4. ujuj, vilken kropp! du ser väldigt fit ut må jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, det är det dova lågenergilampsljuset som gör det!!! Fast jag tränar ju en del... skulle behöva deffa mig lite bara, så man ser musklerna och inte bara allt lullull som ligger som bomull runt om!

      Radera
  5. Svar
    1. Tack! Ja, den är supersnygg! Lite lång till mig såklart... som allt annat alltid är... men tänk dig den till våran blå/röda klänning... galet snyggt! HM rea 149:-... går bra nu! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!