söndag 24 juni 2012

ibland blir det inte som man tänkt sig!

Men jösses va bra det kan bli ändå! Vaknade tidigt som attans imorse... alldeles för tidigt för att några timmar tidigare ha skrivit ett sisådär nyktert inlägg innan jag knoppade... tokvägrade gå upp... försökte med näbbar och klor att hålla kvar kroppen i sova-stadiet... det gick faktiskt ganska bra, slumrade ett par timmar till! Bakishäng och kattungegos förgyllde förmiddagen, gräsmattehäng och ögonbrynsnoppning förgyllde eftermiddagen... vid fem-snåret skulle jag bege mig hemåt tänkte jag...


Men hemåt blev en detour till Stenhålt där mamma och pappa bor... där bjöds det på middag och vin... jag är nu nerkrupen i min säng på övervåningen... täcket till hakan och datorn i knät... galet nöjd med helgen som varit hittills... vet att det finns utrymme för mer, men det är också gott att ha, utrymme alltså!


Fast jag blir inte riktigt klok... men det vet du ju redan kanske... att jag inte är... riktigt klok vill jag nog inte ens vara... det är det där med utrymme till förbättring igen... det är gott att ha! När det gäller klokheten, förnuftet och visheten finns det mycket utrymme... men som man brukar säga... ju kortare kjol desto längre steg... eller nä, det brukar man inte säga... men vi, jag, myntade det uttrycket igår... based on a true story! Ja faktiskt... vet du hur omöjligt det är att ta långa steg, med korta ben dessutom, i en vadlång, ganska snäv klänning?? Supersvårt... då får man göra något åt saken så man inte hamnar på efterkälke! 


Nu ska jag sova så jag inte helt hamnar på efterkälke på sömnkontot... praktiskt lagd är hyfsat smidig att vara... har jag hört! Ska anamma det nu! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!