torsdag 1 december 2011

hur tänker du???

med julgodis och julbaksplaneringen alltså! Hur du tänker i övrigt får du stå för själv just nu, jag jobbar stenhårt på att göra det alls... man får vara glad för det lilla är lite min melodi när det gäller tänkeriet, tänker jag!

Men när börjar du? När gör du vad? Har du redan satt igång? Eller väntar du till veckan innan jul? Jösses va stressad jag klarade av att göra mig av allt planerande... varje år är det jag som står för julgodis och julbaket till julaftonsfirandet... det innebär att jag inte vill börja för tidigt eftersom jag lever efter deviset "finns det så ät... så slipper man äta imorgon och kan börja ett nyttigare liv då istället!"

... så jag är lite rädd att om jag sätter igång med allt nu redan så finns det inte kvar då... när det ska finnas kvar... så då måste jag göra om allt igen... och skämmas över att det inte finns kvar... den där första omgången av allt jag gjorde... med största sannolikhet kommer jag att ha upplevt en viss ångest, magknip och illamående av det hela också, så därför vill jag inte göra någon för välplanerad sak av det hela... och samtidigt vill jag ju inte stå där sista veckan och stressa skiten ur mig heller... för då blir det ju inte roligt med någonting!






Vilka är dina klassiker på julbordets gottebord? Share with the crowd... eller iallafall med mig!
inser att jag efter denna bildkavalkad kommer att behöva uppdatera min Julrecept a la Minininis-sida som ju hittills faktiskt är ganska undermålig... lovar att bättra mig... och det finns faktiskt en ganska gedigen sjö att ösa ur när det gäller recept hos mig... är galen i kokböcker... en last jag inte vet varför jag har riktigt... men det är ju en helt annan historia... ett helt annat inlägg... en helt annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!