måndag 19 december 2011

bakåtsträvare...

jag är verkligen det... en bakåtsträvare... inte alls öppen för nyheter och förändringar... har vågat vägra att byta till det nya bloggerutseendet länge, länge nu... har testat men alltid valt att byta tillbaks till det gamla läget (som många av er säkert knappt kommer ihåg, eller kommer ihåg som något mörkt, blått och gråbeige)... men så igår så gick jag på den lilla fubben... vågade testa igen... men då gick det satan i gatan inte att ändra tillbaks... och så vägrade den "släppa in mig"... sa att min webläsare inte stöttade blogger längre... vad f-n skulle det betyda?? jo, att jag, som inte begrep att jag lyckats ladda ner det program den föreslog inte kom åt bloggens insida liksom... förutom i iphonen... det är väldigt smått...

men så trillade några polletter ner och nu fattar jag hur jag ska göra!!! Nu kommer jag åt bloggen och kan skriva inlägg igen och ja, kanske kan bli en lite roligare framgent... eller så blir jag inte roligare av de facto att jag kommer åt att skriva... det återstår att se... jag tror inte att så är fallet...

det jag iallafall ville få sagt var att jag fortfarande inte är helt överens med utseendet här inne... men det kommer väl säkert... simsalabim så har jag glömt av vad det var jag var så bekväm och hemtam med... men det är lite skrämmande att man är sån vanemänniska!

Insåg idag, som tur var, att jag ska ha pass på måndag... trodde inte jag skulle det eftersom det är annandag jul, men jo, det ska jag... eftersom jag inte trodde jag skulle ha pass annandag jul så tog jag på mig att köra ett pass nästa tisdag istället... men det är ju bara roligt! Mer pass för mig! Och en sabla tur att jag råkade bläddra igenom bokningarna!

Hur har din dag varit? Helt makalöst fabulös hoppas jag såklart!

Förresten, vilka är fortfarande med på utmaningen??? Alltså den där vi för 29 dagar sedan började att göra en full sit ups, en russian twist och en armhävning och sedan lägger till en av varje för varje dag som går... idag är det 29 av varje som gäller... OM du är med så vet du det kan jag meddela... man, as in jag, är inte superkaxig när det skall till att göra dessa...

idag valde jag att göra dem på gymmet efter mitt pass... visade sig bli ett väldigt smart drag eftersom det dök upp tre MYCKET snygga killar i den lilla avdelningen jag befann mig så sit upsen, twistsen och armhävningarna fick en liten extra gnista... de gjordes lite extra snygga, lite starkare och lite mer leendes än om jag hade gjort dem hemma på vardagsrumsgolvet... 

3 kommentarer:

  1. Det är snygg här, tycker jag. Jag är nog än mer bakåtsträvare för jag vågar inte ens testa något nytt utseende!

    SvaraRadera
  2. Jag är med! Jag varvar med att göra övningarna på gymmet och hemma. Av någon anledning som jag inte förstår så är det lättare att göra dem på gymmet. Även utan snygga killar! Konstigt är det och hemsk träningsvärk har jag i armarna, andra dagen i rad. (Fast i hemlighet gillar jag den värken) :-D

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte heller det nya blogger.
    Antar att man vänjer sig så småningom.
    Men jag kör det gamla så länge det bara går! ;)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!