tisdag 27 december 2011

27 december - första dagen på mitt nya liv

Man brukar ju allt som oftast börja sitt nya liv på måndagar... och det har ju gått sådär... så denna gången tänkte jag att denna dagen kanske är en bra dag att starta på... först tänkte jag starta efter nyår... men varför vänta... lika bra att få det överstökat, börjar man idag så är man ju redan på dag sju om en vecka liksom!

Så jag plockade fram den där käcka boken jag köpte för några år sedan och började planera... eller planera och planera, det har de ju redan gjort i den!


Två stekta ägg och ett halvt paket bacon blev frukost idag... För någon som brukar äta en apelsin vid 9-snåret så är det ganska mäktigt... dessutom är det ju galet va det luktar stekos i hela lägenheten!! Men jag var ändå såpass smart att jag åt frukost innan jag duschade och gjorde mig klar för dagen... det riktigt pyrde bacon-os ur porerna... får se hur det går att fortsätta med detta... som tur är finns det en massa andra förslag på frukostar också...

jag är ingen hejjare på att steka ägg... blir någon scrambled-aktig sak... klarar inte lös gula nämligen så jag tar det säkra före det osäkra och rör som skam!!!


Till lunch blir det tacosallad... känns ju inte direkt som att detta skulle kunna vara något betungande egentligen, funderar bara lite på hur min kropp verkligen kommer att reagera... är av den karaktären att jag behöver vara MYCKET strikt med både kost och träning för att kroppen skall reagera och gå ner i vikt... men med minskat kolhydratsintag så bör det ju ändå ge något resultat! Kan man tycka iallafall... glömde väga mig imorse... men jag tänkte jag ska göra det imorgon... kanske ger jag dig resultatet, eller så är det bara det jag gör, talar om resultatet, själva förändringen alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!