fredag 2 december 2011

Bättre lycka nästa gång

 
Ibland kan jag gå in i en affär och liksom bara köpa en klänning och så passar den… ganska ofta är det så att det liksom bara funkar… gissar att det är ett klassiskt exempel på att övning faktiskt ger färdighet... Men även en blind höna går hungrig ibland...
 
Idag har jag varit och provat en klänning på HM på lunchen… inte riktigt samma känsla… alldeles för dålig form i ärmkulle och snitt… alldeles för platt konstruktion… jag är inte direkt bystig, men lite mer form än så kräver jag tydligen ändå…
 
Och sedan, när jag skulle kränga mig ur eländet (den är jättefin på bild och galge… eländig på mig… så egentligen är det kanske jag som är den felande länken… kan vara så… just nu i alla fall… är lite mer voluptuös än vad jag kanske önskar just nu ) så fastnar den liksom över ryggen och man står där med armarna rakt upp och ska försöka dra den av sig… så jo, den där nackspärrskänslan i hela övre delen av ryggen infann sig idag igen…
 
Det var synd, den var jättefin på mig i tanken… och inte svart heller, mer petrolgrön… lite ovanligt när jag är med och bestämmer…
 
Det lutar åt att jag syr något själv… Eller rotar fram någon gammal trasa hemma i garderoben… beror på hur helgen artar eller urartar sig… beror även på hur mycket tid jag känner att jag orkar lägga ner på att bli väldigt mätt en kväll…
 
Återstår att se helt enkelt… men jag kan nästan lova dig att du kommer att få läsa mer om denna lilla intrig mig och min garderob emellan… eller mig och hela klädutbudet emellan…  kanske borde hårdbanta en vecka ändå? Nästan så det verkar värt besväret liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!