fredag 9 december 2011

Kan någon förklara???!!!

Igår kväll, när jag väl gick och la mig, mådde jag sådär… värk i  hela kroppen… lätt illamående… huvudvärk… ont i halsen… frusen… och med tanke på att jag inte ens ville äta upp all glass tidigare så slog jag ihop ett och ett och väntade mig nästan att vakna med vinterkräksjuka… men nä, jag vaknade iofs någon timma senare, med feber… men en Ipren och sömn fick det att försvinna… och idag har jag mått bra! Vad hände där? Microinfluensa? Fysisk reaktion på min nyvunna vuxenhet?

Egentligen spelar det mig inte så stor roll vad det var… huvudsaken är att det är över… vi ska på julbord med jobbet idag och eftersom jag älskar sån mat så vore det trist att missa… imorgon har jag lördagspass som jag inte heller vill missa… älskar även det nämligen… det enda jag inte riktigt är i fas med är, inte helt oväntat vad jag ska ha på mig…

Var en sväng på Allum på lunchen och rusade runt och provade klänningar hej vilt… den ena värre än den andra… på mig… det slutade med att jag köpte två par strumpbyxor… ett par röda och ett par gröna…

Men det kan jag ju inte bara ha ikväll… ett tag var jag lite inne på att dela på dem, ta ett rött ben och ett grönt och skylla på att jag skulle se skillnaden på höger och vänster på sjön… men det blir nog inte så lyckat… tror de blir de gröna, ett par gröna kängor och en svart klänning… men det får vi se…

Helst hade jag velat ha en röd klänning, ett par röda strumpbyxor och röda skor… eller samma fast grönt… såg en bild på Lovisa Burfitt när hon hade det och det var superfint! Men så blir det inte, inte idag i alla fall, eventuellt, inte helt omöjligt så blir det så, men svart… fast det är lite tråkigt att alltid ha svart… vi får se… jag kanske gör en totalrokad i garderoben och går fullständigt bananas…

bilden är lånad från Design Day by Day
I’ll keep you posted… någonting ska jag väl få på mig tänker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!