lördag 24 december 2011

Uppesittarkväll till ända!

Ja, nu ligger jag nerbäddad i min stora gosiga säng hemma hos mamma och pappa... är helt klar för morgondagen nu... och helt färdig för övrigt... blev en riktigt mysig kväll... lite utspridd, alla höll liksom på med sitt på varsitt håll men då blir det lite extra mysigt att samlas och äta den där första skinkmackan när skinkan är klar... absolut en av de bästa mackorna på hela året!!! Och enda gången i stort sett jag dricker julmust...

Det brukar falla på min lott att klä granen, så blev det även i år... kan tyckas lite modigt av dem andra att låta mig härja fritt faktiskt... jag älskar nämligen julgranskulor... och tycker verkligen att more is not enough... helst ska det vara ännu mer... men inget glitter!! För många, många år sedan hade jag en tunn, tunn guldtråd som jag lindade kring hela granen efter att den var klädd i en herrans massa ljusslingor (både vita och kulörta), ännu mer julgranskulor och ja, lite fler kulor ändå faktiskt... det var riktigt fint! Min dåvarande sambo och hans mamma var inte lika glada när de skulle slänga ut granen... det tog dem över två timmar bara att klä av den... ojdå! men det var en riktig Disney-gran! Superfin verkligen!!! Samma juldag fördrack jag mig på Xanté (päronkonjak)... men det är en helt annan historia... kommer nog aldrig gå in mer i detalj på den faktiskt...

Hur som helst, varje år när jag är i London på trendresa (och även på andra ställen såklart) köper jag en Harrods-kula med logga och årtal samt någon eller några julgransdekorationer formade som skor... jo, pappa är jättenöjd med att  ha annat än röda kulor i sin gran, verkligen!!! Och varje år känns det nästan lite högtidligt att hänga in dessa i granen... efter att man gått bananas med alla andra röda kulor man har att tillgå... en lite sisådär gran pappa hade hittat på tomten... men en sabla massa kulor gör stor skillnad!








Hoppas du haft en minst lika trevlig kväll som jag! Imorgon bitti bjuder jag på en liten kulturell tradition, ja en tradition jag haft i flera år, men för bloggen är det ju självklart nytt! 

1 kommentar:

  1. Ååh, vilka härlig kulor! Vi älskar julkulor också, fast vi älskar ju allt julgranspynt, även glitter, så vi letar alltid efter granen med flest grenar...

    Hoppas att du får en helt underbar jul!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!