torsdag 15 december 2011

Liseberg stänger 21:00 månd-torsd... bara så ni vet!

Skulle träffa en ny vän idag, käka middag på stan och sedan ta en sväng på Liseberg... trevligt och enkelt liksom... hade varit ännu trevligare om jag hade haft koll på tiderna... men mer om det snart...

strosade lite, snurrade in på El Corazon... kunde verkligen inte bestämma mig för vad jag skulle äta!! tillslut tipsade tjejen på bordet bredvid mig att ta en likadan pizza som hon ätit... och det var precis den jag hade suttit och spanat på, men inte riktigt vågat fråga vilken pizza det var... fånigt, jag vet! God och stark, ett riktigt bra val!

Time flies sägs det ju när man har roligt, och ja, roligt hade vi onekligen för helt plötsligt var klockan ganska mycket och det var hög tid att bege sig mot Liseberg för lite julstämning... alltså, hög tid om man gick på min tidsplanering... superjäklajättehög tid om man gick på verklig tidsplanering... den jag inte riktigt hade cynkat med... för vi strosade upp för Avenyn, oooade och aahaade över all julbelysning man smackat upp, framför allt den fantastiska ljusshowen på Götaplatsen... traskade vidare mot korsvägen... betraktade Liseberg från utsidan i all sin glans... och ja, längre än så kom vi inte... för grindarna var så jäkla stängda va! Mer stängda än så går liksom inte att vara!

Så det var bara att traska tillbaka igen... mot nya mål... denna gången mot Musikhjälpen buren på Gustav Adolfs torg som  Hade ju en liten förhoppning om att se Jason, Timbuktu såklart... vem har inte det liksom! Men han låg nog och sov... attans!

Men, förutom ett missat Lisebergsbesök och en sovande Jason så har denna kvällen varit riktigt rolig och trevlig! Jag är riktigt glad över denna kvällen! Tack för trevligt sällskap!

Nu ska jag sova... mina 24 of each gör jag imorgon... tillsammans med mina 25 of each... inte direkt att jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!