söndag 4 december 2011

I'm still in chock!

lite känslan av "pull me backwards into a large pile of snow!!!"... eller nä, så illa är det kanske inte... men nära och jag är nöjd och belåten och jäkligt stolt över att jag fick pallrat iväg arslet på ett pass jag inte själv är ansvarig för... det händer typ aldrig... eller jo, men väldigt, väldigt sällan... typ bara på kvartalsutbildningar...

vaknade med samma känsla som alltid "vad f-n vill du mig?!" är ingen morgonmänniska... särskilt inte en morgon efter en kväll då jag dragit "jag är en kvällsmänniska" till sin spets... typ alltid just nu... om det gick så hade jag nog sovit jämt just nu... snoozade om och vaknade självklart på gränsen till för sent... men jag hann, och jag hann få en drop in-plats på passet också!

Förra helgen pratade jag med några deltagare efter mitt lördagspass, där M var med som deltagare. Han skulle söndagen efter och idag köra Indoorwalking på förmiddagen... A tyckte absolut jag skulle vara  med... och har man lovat så har man... jag bryter ogärna löften, hur små eller stora de än är... det är en principsak och något jag tar på allvar! Men förra söndagen råkade jag sova till tolv... passet slutar tolv... blev pannkaka helt enekelt... så idag kändes det viktigt att faktiskt vara med, visa sin goda vilja och träna för egen del också.

Härliga A och C hade tagit en walker till mig bredvid dem, så vi peppade varandra riktigt bra under passet också! Sedan hamnade jag även bredvid C på andra sidan, så vi kunde fortsätta vår julbaksdiskussion lite från igår! Jag älskar den anläggningen, det är så gemytligt och trivsamt, precis som back in the old days!

Passet då... två backar, en återhämtning i mitten... fyra låtar i varje etepp... lätt att följa, lätt att jobba på en nivå som passar dagsformen... Ms kommentar efteråt... du kör ju stenhårt! Eh, ja, det måste jag ju nästan... som instruktör på anläggningen vet ju många av deltagarna vem man är och då är det svårt att fegköra... så det var bara att bita ihop, köra så det ryker och med varm hand ta emot peppet från sidorna!

Känner att detta nog kan vara ett bra komplement till mina pass... lite egenträning i grupp, på en disciplin jag själv inte kör så jag får inte riktigt samma sug att köra passet själv... vilket typ alltid händer på ett cykelpass... där vill jag prata i headset... eller så hade jag fått det även på ett IW-pass med en otydlig instruktör... det är något av det värsta jag vet... oförberedda instruktörer som inte är tydliga med passupplägg utan mer kör ett "hej och hå-pass" i blandbandsstil, typ... Sånt går fetbort... det tyder bara på att instruktören är oengagerad och i mina ögon inte förtjänar att få ha med deltagare att göra alls...

Oj, där taggade jag igång... märkte du det? Men det är en fråga som ligger mig varmt om hjärtat... idag var det klockrent och med en tydlig passprofil där jag som ny deltagare visste precis hur passet såg ut, hur länge vi skulle hålla på och fick hela tiden angivelser hur långt det var kvar... då kan jag ju anpassa mig till hur hårt jag vill köra också... Sedan att jag inte vet vilka låtar som kommer eller så, det spelar mindre roll kanske, bara jag vet hur den övergripande formen ser ut... men jag kanske är arbetsskadad... Eller hur känner du?

Jag har iallafall aldrig fått klagomål på mina pass för att jag är för tydlig... att jag pratar för fort och ibland för mycket, ja... men eftersom jag får mer plus för att jag just pratar mycket och bubblar så fortsätter jag med det... Och ska nog försöka få till en rutin med att gå på Indoorwalkingpass ibland också...

På tisdag ska jag tydligen testa Zumba... kan bli hur galet som helst... jag tror mig ha koordination som en flodhäst... men Stina säger att det kommer att gå bra! Framför allt säger hon att det är synd och skam att jag fortfarande aldrig varit på ett Zumba pass... får väl hålla med... och eftersom Stina inte bara dansar utan ÄR dans så ser jag fram emot detta... med skräckblandad förtjusning och hoppas kunna roffa åt mig en plats på hennes populära pass.

Nu blir det soffhäng och kanske planering av matinköp... lagade mat för två dagar igår trodde jag... attans va fel jag hade... det blev en tidig och en sen middag istället... kyckling och grönsaker... så det gör inte så mycket att jag hade svårt med portionskontrollen då... bara bra egentligen tror jag... ofta är ju det största felet man gör att man äter för lite så man tillslut inte kan stå emot kroppens cravings... jag borde ha en special someone att kramas med när mina cravings sätter igång... mycket kramande hade det blivit!

4 kommentarer:

  1. Det var ett riktigt bra pass. Har aldrig kört söndagspasset och aldrig med Magnus som instruktör, men det var grymt!
    Du väntar jag bara på att se dig på ett Challenge-pass snart :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. *ROTFL*... hahaha, du är för rolig Catrine!!! Never gonna happen, antagligen! men önska kan man ju alltid göra! =) tack för gott sällskap idag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Tänk om kramar kunde lösa världens hunger, då hade världen varit mätt..

    SvaraRadera
  4. C - ja, och mycket trivsammare! Och så smal man hade varit... eller hungrig... jag iallafall... kramas alldeles för lite... men det får man ändra på! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!