torsdag 10 januari 2013

Underbara torsdag!

En torsdag som började sisådär... såpass att jag faktiskt skulle kunna tänkt mig att stanna hemma... sova på saken... vilken nu saken är... men ändå... huvudvärken jag fått kanske hade gett med sig iallafall (jo, det där nya levernet brottas lite med mig... lite huvudvärk och sånt där innan kroppen är med på noterna... det får man räkna med!)...

Men det går ju inte att ligga hemma och sova när man ska ha terminens första lunchpass... eller bara för att man känner för det heller! Så nä, det var bara att pallra sig upp och försöka duscha av sig den värsta sömnen... brottas med lite orättvisor som gör att jag likt en treåring vill stampa i golvet och förbanna auktoriteter som beter sig småaktigt och larvigt (inte mina ord, men det var precis så man sa om beteendet... jag gör inget annat än håller med)... och sedan mötas av bästaste gänget på passet... lunchklass och det är sprängfullt! Underbart!

Det bästa kan ha varit när M frågar mig, mitt under passet, efter att jag kläckt ur mig att jag känner mig så lycklig "är du nykär?!"... och nä, det är jag ju inte direkt... men jo, lite... i alla mina deltagare tror jag... i en sån där "ingen nämnd, ingen glömd"-kind of way...

Och ja, som vanligt så får alla goa deltagare mig att glömma bekymren för en stund, de får mig att glömma den där huvudvärken och tänka att det nog löser sig till det bättre ändå! Och som frosting on the cake... det snöar här i Göteborg idag!!! Helt sagolikt fint och härligt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!