söndag 6 januari 2013

Det är konstigt hur det ändras!

Igår, innan jag åkte iväg på kvällen för en helmysig kväll med en av mina fina, fina vänner, så tyckte jag att jag hade gjort så stora framsteg i min garderobsröjning att ja, det var liksom bara att tjoffa ihop det där sista så skulle allt vara tip-top igen...

Idag, när jag vaknade någon gång mitt på dagen (det blev väldigt sent igår, mycket prat, ingen rom-com-drama som egentligen var planen... film kan man kolla på en annan gång, prata kan man behöva göra lite när som helst!) så känns det som om allt blivit värre... den där utvecklingen hade väl farao inte tagit några som helst steg framåt?! Saker ÖVERALLT!!! De där vidriga tv-programmen man sett om folk som samlar på sig all sköns skräp och får psykbryt när de ska slänga minsta pinal... jag börjar känna mig som dem... fast utan psykbrytet...

Men det är väl bara att fortsätta röja, försöka få upp den sista klädstången och sedan organisera hur man vill att saker och ting skall ligga och framför allt var det ska ligga...

Kvällen igår var hur trevlig som helst! Min fina vän och jag satt och pratade en massa, som förr när vi bodde grannar... älskar att sitta och prata med mina vänner till sent... älskar inte att köra hem i mörkret lika mycket... men det gick bra! En annan bra grej, jag fick värsta bra tipset om hur jag ska organisera om i mina köksskåp... det blir att sätta in utdragbara hyllplan i de där hemska underskåpen så man kommer åt även det som står längst in och samlar damm!

Men först kaffe hos min trevliga granne!

Vad gör du en söndag som denna?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!