lördag 12 januari 2013

Operation sovrum... före och efter

Eller ja, kanske inte så mycket operation som omplåstring... men ändå! Det har iallafall inneburit borrerri och bankeri från min sida! Känner mig så redig så med den stora borrmaskinen jag fått av pappa!

Du kanske minns att jag efterlyste lite av din expertis för ett tag sedan... fick en del tips och idéer och ja, vissa var i sådana banor jag själv hade tankarna åt, vilket ju för min del blev en förstärkning i mitt tänk!

Fast jag hade tänkt att jag skulle bygga hyllan själv, bygga själv med hjälp av min arma far, snickaren... men så när mamma skickade ett mms igår med en bild på just en sådan hylla jag hade tänkt knåpa ihop, på rea dessutom, så kändes det där byggeriet onödigt... visst, jag hade tänkt mig en något bredare hylla, men hur bökig får man lov att vara egentligen???! Nä, så jag bad henne slänga med sig en sådan till mig och ja, jag fick den även levererad till hallen! Jag har en vansinnigt snäll mamma, helt klart!

Så idag när jag kom hem från jobbet var det bara att börja skruva! Och den skulle fästas i väggen också så jag har till och med borrat! Känner mig väldigt redig när jag tar fram stora borrmaskinen/skruvdragaren och jobbar på egen hand. Inte för att det är några direkt stora grejer, men det ska ändå göras!



På efterbilden ser man ganska tydligt den lingonmedmjölkrosa fondväggen jag har längst in i alkoven... hade kanske inte valt den idag men tycker samtidigt det ger lite värme till sovrummet! Och ja, helt plötsligt måste jag ju skaffa ny lampa att ha vid sängen... tur att jag behöver åka till Ikea snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!