onsdag 4 juli 2012

varför gör jag detta?

varför väljer jag att skriva det här??? Ja. inte just detta just nu utan det som komma skall såklart... det där jag suttit och funderat över, det där jag påmints om sporadiskt hela dagen, som fått mig att rysa en smula, skämmas lite grann och innerligt hoppas att ingen skulle lägga märke till... varför väljer jag att skriva om det, svart på vitt, offentligt?

efter ett hastigt vaknande... rude awakening fast på ett trevligare sätt... hade jag galet svårt att somna om... när jag kanske ändå gjorde det tillslut, typ femton minuter innan det var dags att gå upp så var det ju såklart stört omöjligt att få kroppen att samarbeta... det fick bli en något snabbare dusch än behövligt... framför allt rakning av benen fick stryka på foten (förlåt...) och sedan valde jag att ha på mig shorts... iofs bara tredagars-stubb, men ändå... inte direkt supersexigt om man skulle kolla nära! Extra inte supersexigt med tanke på att benen man begåvats med är ganska korta och nu såhär innan semestern inte alls egentligen har någon klädsam ton av solbränna... det är nära på att jag skulle ha kunna skrivit detta inlägget rakt på benen, du hade inte sett skillnad mellan dem och den vita bakgrunden på skärmen liksom!

Och ja, nu gissar jag att du också funderar över syftet med detta inlägg... totalt meningslöst... bara ett erkännande om att rakhyveln inte brukats på ett par dagar och att benen, de korta blekfeta är just det... korta, blekfeta och orakade... eller inte helt, jag hann med några svep imorse... men joråsåatte... hoppas vi är vänner fortfarande, även efter denna bekännelse...

En grej till jag känner att jag vill delge dig... kände just att en mygga satt och pickade så som bara myggor kan... den sög helt enkelt, men pickade lät lite mindre brutalt i mina öron... på min axel... så nu sitter jag med denna i högsta hugg... och jo, jag har sprayat in mig med det också! Hjälper mot mygg och tigermygg, bitande flugor och fästingar... ett jäkla universalmedel helt enkelt... ligger alltid i min handväska på sommaren... man vet aldrig när man kan komma att behöva det!


Bilden är för övrigt en sk. armbågsbild... när du ändå är igång och antecknar tänker jag!

4 kommentarer:

  1. haha du är skojig ;D
    sov gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skojig - knäpp... hårfin linje! =)
      tack detsamma!

      Radera
  2. Hmm det sticks med orakat. Myggor sticks med förresten. Ha en kanoners dag! /f

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det ha funnits ett samband?! Det gjorde det faktiskt inte... men ja, du har helt rätt, den där myggjäkeln hann nog få till det faktiskt... men sedan dog den! Tack detsamma! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!