torsdag 26 juli 2012

och DÄR kom den!

semesterångesten... den brukar dyka upp tre fyra dagar in på semestern... somliga år värre än andra... känslan av att man inte gör det mesta av dagarna som går, de där dagarna då man ska sitta och dricka rosé i goda vänners lag, ligga på stranden och gotta sig med sina vänner, fixa med huset... åka på små utflykter och njuta av vädret, vännerna, familjen och all ledig tid... grilla tillsammans, gå ut fast det bara är tisdag, vara spontan och ändå såpass strukturerad att det får plats så mycket som möjligt... har jag hört...

själv vaknar jag och har ingen jävla aning vad jag ska göra av alla timmarna... åka ut till havet och lägga sig själv är ungefär lika roligt som allt annat man alltid gör själv... rastlösheten kryper på lika snabbt som myrorna och småkrypen letar sig upp på filten man dunkat ner på... fyra dagar semester (och då har jag ändå kört pass nästan alla dagarna av dessa samt varit och hälsat på vänner) och jag börjar fundera på om det där med semester verkligen är en så bra grej för mig...

vet att det är det, egentligen... men som det känns nu så skulle jag lika gärna kunnat jobba... trots att det är strålande sol ute, från en klarblå himmel... ja, vädermässigt finns det verkligen ingenting att klaga på... och jag klagar inte, det är inte det jag gör, jag har bara så jävla långtråkigt!!! Tristessen sitter som ett knytnävslag i magen... vad fan hittar man på på semestern när man är singel? Som singel borde man skonas med att bara ha 15 semesterdagar/ år och få spara resten till kommande år då man har någon att göra allt det där man ska göra på semestern (tror det är det man kallar Semesterlagen) med...

men men, det är bara jag som är lite bitterf*tta idag... inget att oroa sig över, imorgon är det finfint och alla tiders igen... imorgon är det där leendet som du förhoppningsvis brukar förknippa med mig på plats igen... det blir så bra så!!! egentligen borde jag kanske inte ens ha publicerat detta inlägget... det var det där med att don't wash your dirty laundry in public... men vissa dagar måste det få rinna över även på mig... vissa dagar måste man få lov att vara sur och grinig fastän man bara har sig själv att bry sig om...


2 kommentarer:

  1. Återigen. Det är exakt mina tankar du publicerar. Men du och jag vet, det går över. Och gör det inte det så kommer vi i slutet av semestern ändå ha överlevt och till och med vara ganska nöjda. Det tar bara lite tid för oss att inse. :-D
    Ha det alldeles underbart!

    PS. Och idag satt jag och åt frukost vid 10.45-tiden fast jag visste att min kompis skulle komma en timme senare och jag skulle bjuda på paj och sallad. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Har inte haft semester som singel på många, många år, så jag minns inte hur det var. Men hoppas ångesten försvinner. Du får försöka hitta på något med vänner istället. Eller familjen.

    Kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!