torsdag 5 juli 2012

Profylaxkurs kanske vore något...

var hos osteopaten efter jobbet idag... så gött... eller nä, det gjorde faktiskt mestadels ont idag... hon var helt galen, körde ner armbågar i skinkan på mig, tryckte tills jag skrek och då tryckte hon lite till och skrattade... härlig människa, helt klart... det är få som kan få en att gapskratta mitt i en smärta på det viset hon gör! och det är så skönt när det är över... för mitt i smärtan, då ligger jag och försöker andas mig igenom det hela, sådär stötigt och konstigt... vet inte om det hjälper... känns inte som om jag har något val!

Och jag märker skillnad... jösses... kommer ju inte ens ihåg när jag hade ont sist där jag hade ont sist jag var där typ... makalöst! En annan grej jag finner helt makalös är att hon trycker och grejar och har sig och så helt plötsligt säger hon till att "oj, här var det ömt/spänt!" och någon halv sekund efter att hon börjat säga meningen, då först känner jag... precis som om hon känner det före mig... och det är helt tokigt!!!

Är så glad att jag fick tips om henne, att jag har någon att gå till som kan rätta till den här kroppen, som jag har förtroende för och som är sådär galet skön som person! Tusen Tack Emma för att du styrde upp!!! Vad tror du om profylaxkurs, kan det vara något kanske?!

För ett år sedan var jag och några vänner på en spelning på Slussens Pensionat. En av tjejerna som tydligen kände någon där kom och gav en av killarna i bandets fru, som var gravid, tips om att gå en profylaxkurs... och jädrar hon var så övertygad och överväldigad över den här profylaxkursen att jag änna började undra om inte det kunde vara det enda rätta... även om man inte var gravid... nä inte egentligen, men hon blev lite för på... fast idag slog det mig faktiskt, jag kanske ändå skulle ha lyssnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!