tisdag 17 juli 2012

jaha, det var den dagen det!

En helt hopplös måndag kan tyckas, fast ändå inte... den var faktiskt väldigt rolig där ett tag, på mitt måndagspass inte helt otippat... det är så galet roligt att köra pass... även de dagarna då jag tappar orden, när jag inte riktigt har koll på vad som ploppar ur munnen på mig sådär okontrollerat... men idag var det inga gigantiska klavertramp tror jag... hade inte så bra koll... men jag hade väldigt roligt... och ibland är det nog så viktigt, att ha väldigt roligt alltså... fullkomligt älskar känslan... allsången idag var se magnific... behövde bara sänka en gång för att höra dem ordentligt... sånt älskar jag också...

det blir nästan som ett vakum efter att passet är över kan jag tycka ibland... det älskar jag inte alltid... nästan så man känner sig bakis för att man har haft så roligt innan... konstigt kan tyckas, men sant ändå... hur konstigt det än verkar!

Har spenderat kvällen med att prata gränsöverskridningar med en mycket fin vän... det är svårt att veta ibland, när någon går över gränsen för vad som är okej eller inte... svårt att veta vad man får acceptera och vad som inte kan accepteras... svårt att veta var gränsen går... det är ju helt klart olika... för olika personer... vet att jag skrev ett inlägg om detta för ett drygt år sedan. Vid en tidpunkt då jag just insett att jag hade en mycket tydligare, skarpare och vidare privat gräns än vad jag haft innan...  men då fick jag en så jävla otrevlig kommentar på det inlägget, så jag tänker inte ens länka till det...

Men helt klart är det ju så att man har olika gränser, olika acceptans för olika människor... gränsförflyttningar är ju något man jobbar sig fram till ihop på något vis... de är uppenbarligen olika i olika situationer också, beroende på sällskap och plats... knepigt det där... eller kanske inte egentligen... men ändå... om två människor hade sagt precis samma sak till mig så hade jag kunnat tolka det helt olika... den ena hade eventuellt förtjänat en smäll på käften medan den andra kanske till och med hade fått en kram, ett leende och  en blöt puss... eller som vi brukar säga... Päron, Cava och ja-a, gissa det tredje!

Sitter just nu och filar på ett pass till på söndag... en jäkla utmaning när man blivit ombedd att ha med vissa låtar och dessa kanske inte alls är sånt där man brukar välja att köra till... men det blir en utmaning som heter duga, helt klart... framför allt att få till en koreografi som känns som jag fastän det inte är det... men det kan bli!

Nu ska jag nog anse att filandet för ikväll är klart... få fortsätta imorgon... det blir bra... sova är också viktigt... ska pyssla lite med det en stund tänkte jag! sov så gott... eller god morgon på dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!