söndag 1 juli 2012

tjejresa - dag 2

Fredagskvällen avslutades väldigt sent, tvärs över våran säng, med datorn och spotify, görandes en riktigt bra låtlista för vår vistelse... mycket 50-60-tal... en del 80-tal också och jäkligt bra musik... kurragömma... inte så bra... men det var ju inte vi som valt heller... surf little girl... mycket bra initiv... men allra bäst var nog alla de där låtarna vi kom på när vi satt där och letade... det blir liksom så bra!


Lördag morgon, ner och äta frukost... jag är som de flesta, tycker att hotellfrukostar slår det mesta i matväg... och lite annat med faktiskt... så ja, jag gick ju fan helt bananas på den där frukostbuffén... 



kalkon, salami, leverpastej, tomatskivor, brieost, bröd, philadelphiaost, yoghurt, müsli, hasselnötter, russin, valnötter, pumpafrön... hårdkokt ägg, tomatjuice, apelsinjuice, kaffe... TROR jag fått med allt jag lyckades plocka med mig på tallrikarna (2)...

vad jag lyckades få i mig... kaffe, tomatjuice, apelsinjuice, brieost, 2/3 av yoghurten med tillbehör jag hade plockat till mig... glömde nämligen totalt av att jag det sista ätit väldigt lite till frukost just... att jag skulle få i mig en macka också, det var liksom ren utopi... man får ju skämmas! Men det gjorde jag bara en stund... sedan var det dags att gå till spa-avdelningen...

Lugnt och stilla, inte mycket folk alls och väldigt gott att hasa runt i flipflopsen och morgonrock, slinka ner i en bubbelpool och veta att det bara är att koppla av... tyvärr var en stor del av spa-avdelningen avstängd pga. någon vattenläcka eller så... så allt man ville testa gick inte... men helt plötsligt var klockan såpass att vi skulle gå och äta lunch och sedan få behandlingar så det fanns inte så mycket tid över för bubblande ändå!





Efter lunchen, med mycket snygg utsikt (seglarkillar kan man säga mycket om... att många av dem ser väldigt bra ut är en av alla grejer man kan säga om dem!) var det återigen dags att hoppa i bikinin, badrocken och traska ner till spa-avdelningen... denna gången för att få behandling... ansiktsbehandling för min del... jag är tydligen en torris... men gud så gott det var!



Efteråt slappade vi i vilorummet på spa-avdelningen... där de hade saltvattenakvarium... vi har hittat Nemo... och Doris! Jag somnade nog en stund... här också... gör det så lätt... det är liksom bara att blunda så dröser jag ner i sömndvala!


En promenad över stock och sten runt Nötholmen...



innan vi gick upp och piffade oss... gjorde oss redo för middag och lite galej... med den resväskan jag hade med mig så blev det först en snabb "vilken outfit ska jag ha på mig?!"-session... det slutade, efter många om och men, med detta



Mamma och Linda är redo att gå ner till resturangen. Grillbuffé är inte äckligt direkt... åt så magen stod i alla hörn... och sedan var det efterrätt... middagens viktigaste måltid har jag hört någon gång... det vill man ju inte slarva med! Slarvade gjorde jag inte heller... satt stadigt i lounge-soffan efteråt och lyssnade på trubadur och sjöng med... somnade som en sten när jag la huvudet på kudden... minns bara att jag la ifrån mig telefonen på nattduksbordet, sedan sov jag nog...

6 kommentarer:

  1. Varför fick inte jag följa med?/ F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs rubriken en gång till och gissa tre gånger?! Fast du hade gillat dig... jösses du hade gillat dig! Det var fler som ville få följa med! ;-)

      Radera
  2. Jag tror också det, speciellt med ditt sällskap ;)

    SvaraRadera
  3. Det var alltså jag som kommenterade ovan /f

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!